Påsken över...

Så var påsken över...

Men min ledighet fortsätter!!
Känns såå bra...


Påskpimpeln vanns inte av mig, inte heller av Svåger M, det blev min Far som vann, med 295 g , fördelat på tre fiskar... Det blev väldigt lite fisk iår överlag, var bara fyra stycken av 13 som fick fisk......

Men lika trevligt var det ändå... Det var blåsigt, och hela sjön var som en stor skridskobana, vilket gav upphov till roliga situationer... Roligast var pappa..... Först blåste hans väska iväg, så han reser sig för att springa efter den, då blåser även stolen iväg, varpå mössan blåser av honom... När han lyckats fånga alla grejer tappar han väskan och några tomburkar blåser iväg över isen...  Han räddar de närmaste... Sen ska han åter inta fiskeposition, bara det att han inte fällt upp stolen riktigt, så när han sätter sig, faller stolen ihop och pappa ramlar baklänges på isen... När han reser sig upp har fiskekroken fastnat i jackan... Många skratt blev det!!!
Sen bjöds det på god mat och dricka och prisutdelning...

På påskafton grillade vi med I och H hemma, innan vi skulle ut på galej på Lergodset.. Det blev lite förfest hemma med lite mer folk.. Det var jättetrevligt, mycket folk, bra musik och glada människor!!!
Hade skitskoj, dansade mest hela kvällen.. Igår fick man lida för det roliga, och var bakis... Inte så farligt, men lite huvudvärk och en osläcklig törst... Som upplagt för en riktig bakisdag med soffliggande position hela dagen, filmer, chips och en massa dricka!!

Idag var det tänkt att vi, eller jag ialla fall, skulle städa hemma... Försöka få bort alla grejer som samlats uppefter väggar och i vrårna... Men då ahr E lovat sina föräldrar att vi ska hjälpa till att renovera lgh:n på överväningen, innan det flyttar in en ny hyresgäst, så vi har målat och spacklat istället...

Då får det bli städning i morgon... OCh sätta upp nya gardiner... Har fått de jag beställt nu... Så här ser de ut:

Från Ellos:
ZoomaZooma      
                  Till vardagsrummet                                              Till sovrummet

Från Jotex:

(De bruna i hörnet) Till vardagsrummet 

                                   Till sovrummet

Och så hittade jag jättefina köksgardiner på rusta i grönrutigt...
SÅ imorgon är det fönsterputsning som gäller, om jag inte hinner senare ikväll... Skojigt!!

Nu får ni hare så bra så länge!!
Adios Amigos!
       

Kommentarer
Postat av: animi

Jättefina gardiner!! Skulle vilja komma och kolla på hur de ser ut nu när de är klart.. men de är lite långt att åka :p Men jag/vi kommer kanske upp något snart, kanske ska hämna Saaben.. Kram

2007-04-10 @ 09:54:25
URL: http://animi.blogg.se
Postat av: animi

Hej! Ja, mycket att ta igen.. Får se när vi kommer hem, tror inte Tommy vill åka riktigt.. i så fall bara över någon dag, tyvärr.. Jag kan ju inte åka ensam ifall vi ska ta bilen, vill inte köra ner den själv.. Nej, inga studentfoton, tog massa mej fick dem aldrig.. Dumma fotograf!! Bal foto finns ju, men de är kanske inte de snyggaste fotot på mej :p Eller kanske.. Men vi kan ju ta ett fin foto på alla när jag kommer hem, när de nu blir.. Kram

2007-04-10 @ 21:28:35
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback