Grupptryck..

Nu har jag fallit för trenden... Har försökt stått emot, och har klarat mig ända tills nu... Nu har jag gjort det...

Köpt mig ett par "Foppa-tofflor"...

Vet inte hur det har gått till... Jag behövde ett par nya jobbarskor ovh vips så står jag här med ett par crocs..
Nu måste de banne mig leva upp till ryktet, alla säger att "de kan inte leva utan dem.." SÅ vi får väl se..

Det var faktiskt den lokala skohandlaren som övertygade mig.. 2Eftersom jag jobbar på dagis så är det jätte praktiskt att bara skölja av dem om det spills nåt på dem!" Ja, vilket händer typ tre gånger om dan, varje gång man äter... "Och de är inte hala, eftersom det är typ gummi" Ok, hala golv är precis vad vi har på jobbet, det går knappt att gå i bara strumpor... "Och de är väldigt mjuka om det är hala golv, dämpar bra för knäna!" Hm, nu börjar det bli läskigt, vi har betonggolv på jobbet med bara en matta på känns det som, alltså stenhårda... Hur ska jag kunna argumenter emot detta?? Därför har jag nu köpt mig ett par "foppatofflor".. Svarta dock...

Men det finns ju hur många varianter som helst, man skulle nog kunna gå i crocs året runt.. Titta här:

Finskor!

Beachwear!
Crocs Flip Flop Athens Sandals - Brown / Blue Accent
Höststövlarna!
CROCS GEORGIE - KIDS - YELLOW
Kombatboots..


Olika designer...

Ok, nu börjar det snart likna reklam...
Men de skulle ju nästan kunna skaffa monopol på skotillverkning, det enda man behöver är crocs!!

Imorgon ska vi dra till Sundsvall... Ska inhandla lite grejer till vardagsrummet...
Det är lustigt, jämt när man flyttar ihop s¨å måste man åka på IKEA och handla... Vi slår ihop två hushåll, men ändå måste det handlas... I och för sig så ska vi kasta bort gammalt och köpa nytt!!
Jag ska handla en soffa. Vi hade två, jag gillade min och E gillade sin. Däremot hatade Emil min för den var obekväm, och jag gillar inte E´s för den är gräsligt ful..
Ska kolla in MIO i alla fall... Om vi inte hittar nåt annat vet vi att de har en soffa där man får bygga den själv.. Blir en divan plus en trea eller 2,5:a... Mörkbrun ska den va, är helt inne på mörkbrunt... Nåt som denna alltså, fast brun och "vanliga" ryggkuddar..

Och Emil ska inhandla STOR LCD-tv...



och så ska vi ha nåt vitrinskåp, och lite skåp och hyllor till badrummet...
Till vardagsrum...
Till badrum...

Apropå det, bubblade i badkaret igår!! Åhh, vad härligt det är!! SKulle kunna ligga hur länge som helst...
Är så skönt att bo i huset oxå... Men jag har nog inte insett att jag också faktiskt bor där... Har ju varit där så mycket förut och typ bott där utan att bo där.. SÅ nu känns det typ som, jag lägger mina kläder här så jag vet var de är när jag ska hem... Men det lär väl gå över...

Näe, nu ska vi äta hos svärmor och svärfar...
 Hare bra! Kramar!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Foppa tofflor är inget att skämmas för!! Fattar inte varför just Crocs blivit så "pinsamt" att köpa, bara för att dom är fula? Dom är väl inte fulare än nå andra jobbarskor, bara har en annorlunda design? Och dom ÄR jävligt sköna, du kommer inte ångra dej! Jag bodde i mina hela sommarn!

2007-02-09 @ 18:08:59
Postat av: Marajja

Å trend???
Du kan ju inte kalla dom för trend, snarare att du fallit för plågan!
Men dom är ju sjukt sköna!
Hittade ni nåt i sundsvall??

2007-02-13 @ 08:19:04
Postat av: Helena

Svar: Båda systrar..
Skäms gör jag inte.. Men jag har bara undvikit de...av...principskäl... Typ som att jag inte skulle börja med sudoku heller.. av principskäl... Och ni kommer väl ihåg vad som hände med det?? EFter första var jag fast...

Och det verkar inte bättre med dessa... Vill ta med mig de hem varje dag efter jobbet... Men det känns lite...hmm...löjligt, har ju aldrig tofflor hemma förut... Och Jag minns ju var Marajja sa när Kickan skaffat sina "Jag trodde inte du var sån"...
Gick ganska bra i Sundsvall, köpte soffa, vitrinskåpen, duschdraperier, hyllan till badrummet (vart väldigt bra, mer färg vart det) och ett skåp till badrummet så vi får plats med lite grejer så de slipper ligga i kartonger... Hade velat köpa en massa mer, typ fönsterlampor, gardiner och sånt.. Men att ha med sig två killar är inte det enklaste..(EMil och Lars) Så fort man nämner IKEA får de ju panik... Hann knappt säga "Här är ju lampavdelningen..." Förrän Emil slet med mig och skulle gå mot kassan... SÅ till hans stora lycka får vi ta en heldag till på IKEA när soffan kommer om 6-8 veckor och inhandla sånt som de vägrade låta mig göra i helgen... =)

2007-02-13 @ 21:16:04
Postat av: Maria

Hahaha, låter typiskt killar!!

2007-02-14 @ 11:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback