En sån helg...

Ja, så var cruisingen avklarad... Med nöd och näppe.. Har knappast känt mig så död som när jag vaknade i söndags morse... I och för sig så blev jag lite piggare efter att ha återställt vätskebalansen lite grann och ätit frukost... Sen var jag mest bara seg..

Jaha, så hur gick det då när de fyras gäng gick ut ilag?? Jo, som vanligt var stämningen på topp på förfesten hemma hos mig och E, när maten väl var avklarad och alla var samlade i utemöbeln blev det dricka av! 11 pers var vi lite utspridda sådär.. Men där vi satt ekade skratten gott. Och som vanligt så blir vi så glada och uppspelta av varandra, att ingen tänker på hur mycket sprit vi häller i oss... Eller jag undrar om jag bara pratar för mig själv nu?? Senare under kvällen skulle det visa sig att jag hällde nog i mig mest sprit! Försökte supa ner C, men med tanke på hur mycket sprit som hamnade i hennes grogg var det inte märkligt att hon upptäckte det och spädde ut den med dricka... Arg vart hon och det elakaste hon kom på att säga var -"KOFTMOMMA!!" Dessutom hade hon själv kofta, så ni kan ju ana hur arg hon egentligen var... Men uttalandet ledde till en enorm skrattsalva som inte avtog på ett bra tag...
 Som jag tidigare skrev så har jag inte vett nog att ha ångest, så även denna gång... Tyckte själv att jag kom ihåg det mesta från lördagskvällen, men ju mer folk jag träffar desto mer visar det sig att det är helt fel uppfattat. Och jag känner ångesten komma krypande... Tyvärr tycker jag det är bättre att inget veta, därför svarar jag folk bara lite smidigt typ -Ja, just ja! så jag slipper några följdfrågor... Och slipper få veta hur mycket som undkommit mitt medvetande..
 Men allvarligt så tror jag inte det var så farligt faktiskt... Vi tömde två flaskor baccardi razz innan vi for och jag hällde i mig tre baccardi breezer i snabb takt, precis när vi kom ner på byn, så att vi skulle kunna gå in på området, tror att de orsakade lite minnesförlust i början av kvällen, för slutat av kvällen har jag ganska bra kläm på..
Men hur gick det för min vapendragare C då?? Som vanligt brukar vi alltid splittra på oss alla fyra när vi väl kommer till festplatsen, och C är den man inte ser på hela kvällen, så även denna gång... (Tror jag) Så när hon inte hört av sig på hela söndagen var jag tvungen att ringa och höra så att hon inte avlidit... Det hade hon inte, pju, hon hade inte blivit särskilt full och hade ingen ångest! Därav det obligatoriska telefonsamtalet...Grattis C! Lite tråkigt kändes det dock, nar jag låg där i soffan och var bakis, hade ju sett fram emot en bakisdag ilag och att få ligga och tycka synd om varandra tillsammans!!
I och L vart bara lagom fulla och ställde inte till med några skandaler denna gång heller..
Tråkmånsar! Kan ni inte försöka vinna över mig nån gång, så jag slipper må dåligt?? =)

Bakisdag blev det i alla fall... tre påsar chips, två dip och kanske 7 liter dricka +två flaskor LOKA konsumerades under söndagen +middag på den lokala pizzerian. (Vi var faktiskt 6 pers, varav en var gravid!)
Och inte en enda vettig sak vart gjord...
Som E så klokt så i söndagskväll:"När det är en sån stor fest så alla blir bakis, då borde man lägga till en dag den veckan, i och med att söndagen försvinner ju bara, till ingen som helst nytta! Man är ju inte direkt piggare på måndagen än vad man var när man gick hem på fredagen!"
Ja, hur ska man annars hinna med sånt som man brukar göra på helgen? Som vila ut och samla nya krafter...

Jaja, nog pratat om det...
Måste bara sno några bilder från min systers blogg på min otroligt sockersöta lilla systerdotter som nu hunnit bli två månader och en dag idag!
image445
-"Tjena! Det är jag som är snyggast i stan!!"
image446
-"Öhhh, vaddå??"
image447
Hmm, skulle kunna tro att hon försöker se ut som mig i söndagsmorse!! =)
image443
-"Amen hallå!! O vi ba´ och ja ba´!!
image444
-"Om du inte passar dig får du en snyting!! Och jag menar det!!"

Och med detta får det räcka för denna gång
Adios!!

(Om två helger blir det mera fest, både fredag och lördag, får se om det kommer några nya smaskiga skvaller efter det... Själv ska jag inte bli så full tänkte jag!!)

Kommentarer
Postat av: C

Hon är såå söt din lilla syster dotter!! Kan du ana vad jag mådde dåligt egentligen på söndag när du ringde... Det enda jag ville var ju att åka hem till er och ha en bakis dag...och jag trodde att du kanske skulle bli arg på mig för du vet vad.. men om 2 veckor på söndagen då ska vi ha en stor bracka bakis dag tillsammans! puss!!!

2007-07-03 @ 21:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback