Aj aj aj... Oj oj oj...

Så var det måndag igen.... Och man får lida för det roliga man gjort i helgen.... Detta är nästan pinsamt och berätta.
Jag har så grymt med träningsvärk efter helgens skotertur... För visso var det den första iår och det känns ju på att köra skoter... Och förvisso körde vi fast några gånger och det var riktigt tung snö p.g.a plusgrader... Men träningsvärken jag har påminner mycket om när man går på body pump första gången på länge...

Men trevligt hade vi i alla fall... Vi åkte fyra mil sammanlagt, och det tog oss kanske fyra timmar.... Inklusive en fikapaus då på en halvtimme kanske... Men så mycket körde vi fast... (Eller ja, mest E och L då, som var borta ca en timme och hade då kommit ca 200 meter...)

När vi äntligen kom till stugan så spelade vi lite spel och drack lite, sen laga vi go mat.. Kolbullar och fajitas, låter väl som en normal kombination...

Sen skulle A-M och hennes kompis C åka hem och titta på melodifestivalen... Efter det blev vi väldigt sega och försöka mest hålla oss vakna och dricka... När vi väl var där kändes det liksom lite fel att bara gå och sova...
Så vi sega på, spela lite yatzy och runt elva vakna vi till, då ringde syster K och underhöll oss i nästan en timme...
Sen orka vi inte sega nå mer, då var ju klockan i alla fall tolv... Så då skulle vi sova..

Och det är ett kapitel för sig.. I alla fall för mig...
Jag fick naturligtvis sova i överslafen... Och vad händer med värmen?? Jo, den stiger... Alltså var det väldigt varmt i överslafen... Efter en knapp timme inser jag att detta går inte, jag kan inte andas... Måste ha varit 35-40 grader där uppe... Så jag väcker E och ber honom öppna dörren... När det inte känns nån skillnad inser jag att jag inte kan sova där... Så jag krånglar mig ner för stegen och halvspringer ut på bron och tar ett djupt andetag... E lägger sig igen och säger att jag ansvarar för dörren... Utan att det är riktigt medvetet lämnar jag nog dörren lite, lite på glänt, (Måste jag tydligen ha gjort för ingen annan har gjort det) för att det inte ska bli för varmt....
Så går jag istället och lägger mig på en av sittbänkarna... Den är väl kanske 1,40 lång och kanske 40 bred.... Och jag är väl kanske 1,70 lång och drygt 40 bred... Ni kan ju tänka er hur skönt det var... Och så träningsvärken på det... Som bäddat för skönhetssömn...
Så på morgonkvisten, runt fem kanske, så börjar det äntligen bli så pass svalt så man faktiskt kan dra på sig sovsäcken utan att man dör... Samtidigt som jag inser det, inser E att han fryser, eftersom han bara har en filt... Då reser han sig upp och stänger dörren och tänder en ny brasa.. Tack för den!!!

Klockan sju är det färdig sovet... Lagom utvilad efter sex timmars ljuvlig sömn... *Ironisk*

Kan säga att det blev en tidigt söndagkväll hemma i sängen...

och nu sitter man här, med samma träningsvärk...

Och nedräkningen fortsätter, nu är det bara två dagar kvar till Grey's!!

På onsdag!På onsdag!På onsdag!På onsdag!På onsdag!På onsdag!

Idag ska jag nog abra hem och slappa... Kanske städa lite, är rörigt hemma... Vilket det alltid är nuförtiden...
Och gå ut och gå... Måste få bort denna träningsvärk...

Här får ni lite ögongodis tillsvidare, nu må jag gå och passa ongan...


Kramar!!

Kommentarer
Postat av: animi

Hej Helena..
De tåter härligt med skoterturen.. Länge sen jag åkte skoter nu.. men så är de när man bara har snö i någon månad, för här är de helt grönt nu.. snön försvann på bara tre dagar.. Hoppas allt är bra med er där hemma! Kram Johanna

2007-03-12 @ 22:24:39
URL: http://animi.blogg.se
Postat av: animi

Jodå, jag har en blogg.. man behöver ju skriva av sej ibland..
Önskar att jag varit hemma och jobbat lite, skulle behöva pengarna! Men jajg hoppas att jag får jobb här snart..
De låter härligt med torr asfalt, vi har de här med, men de betyder så mycket mer uppe i hammarstrand.. Tycker iaf jag, här går de ju från vinter till sommar på bara någon vecka.. Hemma tar de längre tid och därför så känns de mer.. man går ju och väntar på att allt sånt ska hända.. Ta fram skor som man inte kan ha när de är blött sluta använda vantar å halsduk :D
Trivs du i huset??
Kram!!

2007-03-14 @ 23:24:25
URL: http://animi.blogg.se
Postat av: animi

Jepp, kommer nog att kännas mer som att jag har ett jobb när jag börjar på riktigt och när man får lööön! Ja, här är de ju runt 5+ varje dag.. så ingen snö och ingen pimpling! Jag har aldrig bott i ett hus där man han vara hur högljudda som man vill.. men sånt borde nog släppa.. ska ni göra om något mer, som ni bestämt?? efter badrummet? Vad gör ni i helgen då?? Ja, krama vik från mej! Kram

2007-03-17 @ 20:55:31
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback