Ny vecka igen...

Så var det måndag igen...
Och förkyld blev jag inte heller... Var nästan ganska dålig i lördags, men så blev jag lite piggare i söndags igen... Trots att jag var på pimpling i lördags i snålblåst och snö...

Vi pimplade med E's jobb... E fick en fisk... På 49 gram.... Såhär ungefär...Löja - Alburnus alburnus
Det kändes faktiskt mer skrattretande än att jag inte fick nån alls...

Sen igår, söndag tog vi ett ganska stort tag hemma och röjde upp i kaoset på övervåningen... Det blev inte helt klart, men definitivt mycket bättre... Trots att E tog varje tillfälle att smita... Och när klockan närmade sig åtta på kvällen så "Visste han inte vad han skulle göra"... Näe, men är det städat nu då?? Näe.....
Ok, men gör det städat då!!! Och det känns så tråkigt, för jag vill verkligen inte vara nån tjatmamma... Han är liksom 28 år och borde väl kunna ta nåt initiativ själv, men inte... Han kunde inte ens gå upp och börja städa medans jag gick på toa, då skyndade han sig in och titta på tv tills jag kom tillbaks...
Så vad är alternativet till tjatmamma då?? Jo, att man gör allt själv, för då slipper jag ju tjata och det blir gjort... Men det känns inte som ett alternativ, eftersom jag inte är den enda som stökar ner så borde itne jag avra den enda som städar... 

Men vad gör man?? You can't live with them, and you can't kill them.... 
(OK, det är väl inte direkt så att jag vill döda honom... Jag älskar ju honom ändå...)

Och snö har det kommit igen!! Jippi!! Då kanske man kan göra en bättre debut på snowboard än sist. När det inte är lika isigt i backen... OCh kanske, kanske kan det bli nån mer skotersväng... Fast risken är väl liten, det är ju inte jättekallt ute...

Motionen då, hur går det med den??
Jo, faktiskt ganska bra... Var inte ute och gick alla dar förra veckan, men 2-3 st, och i söndags föreslog E att vi skulle ut och gå... Så innan frukost tog vi en 6 km promenad, härligt!!
Och nu har svärföräldrarna dragit till SpanienSommer Sonne Spanien.. (ORÄTTVIST!!)
Så vi ska vara hundvakt i två veckor och då måste jag ju gå ut och gå varenda dag, kanonbra!!

Men nu är rasten slut, plikten kallar...

Good Speed to y'all!!

Kommentarer
Postat av: animi

Tycker synd om dej, att behöva tjata är ju aldrig kul.. Vet du vad ön heter dit mamma och pappa ska?? kram

2007-03-19 @ 15:28:47
URL: http://animi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback