Coooolt...

Alltså, jag är så himla imponerad och förundrad....
Vart har alla människor varit de senaste decennierna??

I lördags kväll var det fackeltåg, för att inviga/hylla/uppmärksamma Hammarstrands skylten..

Och helt sjukt, ca 1200 personer närvarade. (Enligt de rykten jag hört)
Jag kan nog helt sanningsenligt säga att aldrig förr har så många personer samlats på denna by, för ett gemensamt mål. Inte ens för ett ogemensamt mål, det har nog aldrig hänt förr. Och det kom även folk utifrån, från närliggande byar och byar en bit bort... Det gör mig så himla glad!! Tyvärr kunde inte jag själv närvara p.g.a min farbrors minnesstund, men annars hade jag självklart varit med.

Det känns verkligen att det finns folk, eller rättare sagt att ALLA brinner för byn. Och det känns även som att, om "Allt för byn" serien skulle floppa, eller typ glömmas om tre veckor eller så, så gör det inget, det har det ändå satt igång nåt för oss som bor här, det har fått oss att enas, att kämpa för varandra och byn.
Och det har vi serien att tacka för, Och självklart de tio grabbarna som ställt upp!
Hela Allt för byn gänget
Nu känns det verkligen att alla vill göra ALLT FÖR BYN, och det har i alla fall aldrig jag känt förut!
Nu kan jag säga att jag är stolt över att vara en ragundabo!!
(Med vissa reservationer  =))

Ja, det vad vad jag ville ha sagt!
http://www.alltforbyn.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback