Arghh!!

Jag brukar alltid gnälla på E när han blir förbannad på saker och svär långa ramsor. Jag tycker inte att han behöver bli så arg på saker och ting, när det är han som är orsaken. Och just, att han behöver ju inte bli så HIMLA arg, låter ju inte så trevligt i V´s öron heller när svordomarna flyger. Och detta händer relativt ofta. Och jag brukar verkligen tänka efter när jag blir arg "Blir jag lika arg? Låter jag likadant?" Svaret är: Näe, det gör jag inte. Möjligtvis kan det komma några svordomar i min tankar, men det ända som hörs är "MEN!!!" eller "GUUUD!!" Typ... Inte för att låta som Moder Theresa, men det är så.
Utom i ett sammanhang. Det finns ett tillfälle när svordomarna flyger, och jag nästan kokar. Och det är när jag sitter bakom symaskinen. VI KOMMER INTE ÖVERENS!! Det är bara så. Spelar ingen roll vilken heller, det är alla!!! Symaskinerna för ett krig med mig, och jag krigar tillbaka!! Ikväll kom jag på att jag skulle ta itu med den där lilla högen med kläder som behöver lagas. Jag fick ju en symaskin när jag fyllde år, så nu kan jag ju göra det.
Och det har jag gjort nu ikväll. Och ramsorna med svordomar var bra mycket längre än de E ger ifrån sig. Och de var inte långt ifrån att symaskinen flugit ut genom det sproilans nya köksfönstret.
Kan nån berätta för mig vad det beror på, att undertråden helt plötsligt får för sig att bilda ett skatbo?!?! Va?!?! Jag sitter och sicksackar en enkel söm, rakt fram, åsså trasslar undertråden ihop sig och det kör tvärstopp! Får knappt lös tyget utan att klippa sönder det! Eller varför övertråden helt plötsligt inte befinner sig i nålen och gör en söm, utan hänger fritt i luften och gör ingen nytta alls?!?! Va?!?! Eller varför man bygger symaskinen så trådrullen ramlar av trådhållaren?!?!Arghhh!!!! JAG BLIR SÅ HIMLA ARG!! Och den här symaskinen skulle vara enkel, med lite inställningar, så att även jag skulle kunna hantera den, vill jag minnas att min kära mor sa när jag fick den. Ja, enkel, men kanske FÖR enkel, för jag fattar ju knappt hur nåt funkar, för inget är som jag är van från andra symaskiner.
 
Men nu har jag i allafall lyckats laga tre par byxor och handsytt två hål i ett par strumpbyxor. Har bara ett par leggings kvar, men har inte hittat tyget jag skulle använda för att laga de med, så det får blir en annan gång. 

Nu har jag i alla fall satt mig i soffan och kopplat av med Äntligen hemma :Jul, glögg och en tjuvstartskartong med Aladdin... Så nu känns det lite bättre...



Näe, nu är det färdiggnällt, ska vara lite social med E och kusin D som kom och hälsa på!!

God kväll!!

Bjuder även på bilder på mina fina hyacinter som slagit ut i full blom!!
Nån som ha nå tips hur jag får de att blomma en vecka till?? Eller tror ni de klarar sig??
 

Kommentarer
Postat av: Tarja

Känner igen mig med symaskinen :). Tror inte att dom tycker om mig heller. Du kan ju prova att ha hyacinterna svalt på natten så kanske dom står till jul....

2008-12-17 @ 10:50:39
Postat av: Helena

Ja, jag verkar inte vara ensam om det problemet. Det känns skönt!! Får prova att hitta nå svalt ställe då, vore ju trist om de ska sloka innan julafton! Tack för tipset!!

2008-12-17 @ 14:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback