God fortsättning på er alla!!

Så var det ett nytt år... Och detta innebär, i alla fall för mig, en ny start.. nu börjar mitt nya liv.
Från och med idag, 2:a januari (ja, försök själva va nyttiga på nyårsdagen..) ska jag och E gå ner i vikt, vi ska vara smala och snygga till beach 2008. Det är väl det enda vi lovat egentligen... Men vi har pratat länge om det, och mentalt förberett oss, så jag har riktigt goda feelings om att vi faktiskt kommer lyckas denna gången. Grejen med mig i alla fall, kanske även många andra, är att när jag blev bestämt mig för att gå ner i vikt, då vill ju jag göra allt på en gång, jag skulle kunna gå sju mil på en dag, bara för att få se lite resultat. Och gör jag inget aktivt i min kamp om viktminskning, då känns det som om jag fuskar, eller har gett upp.... Ja, skitkonstigt... Men nu ska det i alla fall bli. Vi har köpt en våg, och så ska vi föra dagbok, med vikt och mått både här och där, så vi verkligen har koll.  Idag har jag i alla fall lyckats ganska bra hittills i alla fall... Två mackor med ost och tomat till frukost, sen var jag och Selina ute och gick, är barnvakt till henne idag, så min syster m. sambo kan snickra i deras hus. Eller är det så bra?? Två pizzabullar till lunch, kanske int så nyttigt men jag åt ett äpple och en apelsin oxå.... Jo, jag är nöjd i alla fall.... Sen skulle vi få middag hos svärföräldrarna ikväll, och svärmor brukar laga nyttig mat. Sen så gäller det ju bara att inte äta så mycket... Ja, ni lär väl få läsa mer om detta...

Imorgon ska jag jobba igen. SKulle faktiskt ha suttit väldigt fint att vara ledig även dessa två dagar... Men som sagt, det är bara två dagar, sen är jag ledig igen...

Nu tänkte jag att ni skulle få lite bilder här, vad som hänt mig de senaste dagarna...

  
E och jag på maskerad


Och så alldeles nytagna bilder på Selina.... Inte ens modern och fadern har sett dessa.


Nu ska jag gå och kika lite på ängeln, så hon inte har vaknat...
Ciao

Kommentarer
Postat av: Mor

Du kan ju höra av dig om du vill ha promenadsällskap om du slutar tidigt nån dag

2008-01-04 @ 09:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback