Åhå!

Nu är det advent, och så var det första ljuset tänt!!

Och traditionsenligt är det julskyltning nere på byn, så vi ska ner sen.
Och det är en vit julskyltning iår!! Det är inte alltid att ge sig f*n på.
Såhär såg det ut på våran gård i morse, innan jag skotta, sopa av bilarna, körde snöslunga och E ploga.

Jag mår så himla bra av snön! Alltså, hur många som är bakis, går ut och sopar av bilarna det första man gör??
Men det var så himla skönt, -0,1 typ, tyst och lugnt, frisk luft och lukten av snö!!
Och när det ligger massa snö på grenarna på träden, då är det så himla vackert!!

Igår var vi till stora Sundsvall och julhandla!! Vi var inte ensamma....
Men eftersom det är så himla enormt stort nuförtiden och med många butiker runtomkring så var det faktiskt inte så himla jobbigt, det var bara lång kö i vissa butiker, så det var skönt. Och dessutom hade vi ställt in oss på det värsta, så det kanske kändes bättre bara därför... Men nu är jag klar med ALLA julklappar!! Sköööönt!! Nu är det bara att slå in de, och det brukar ju vara skoj, till att börja med i alla fall... Nu är det ju bara så dumt, att när man sopsorterar så har man ju inga kartonger, för de kastar man ju, så vi får väl se hur det ska gå.

Sen när vi kom hem var det bara att hoppa in i duschen, coh sen var vi bjudna på lite adventvaka hos några vänner. Det var jätteskoj! Jag som aldrig sjunger offentligt, aldrig karaoke eller nåt, var nog den som sjöng mest igår när Singstar kom fram... Vet inte vad det var med mig, var inte särskilt full heller... Men det kanske var för att den riktiga Singstarhajen inte lyckades ta sig dit, så vi andra nu hade en chans... =) Jag tror du vet vem du är! Näedå, skoja bara.... Men kul hade vi, och när vi lyckades dra oss hemöver hade jag och U, som var min battlepolare, blivit hesa, så mycket sjöng vi...

Och idag har jag som sagt skottat snö och bara varit ute i den härliga vintern!!

Nu har vi besök, så kaffet står klart. Ni ska få se lite bilder sen på fönstren oxå, men orkar inte det nu...
Så här ser det ut när det är julpyntat hemma i alla fall...

Hade tomten på besök också, vi drack lite glögg och hade det mysigt!!

Näe, nu skulle jag ju umgås...

Hej på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback