Höst

Jag gillar hösten. Jag gör verkligen det. Tror att det kanske till och med är min nya favoritårstid. Har tidigare varit sommar för badningen och vinter för skoteråkningen, men nu för tiden är ju både sommar och vinter lite luddiga, man vet aldrig hur länge de varar eller det blir nån värme eller snö. Men hösten blir ju då bara längre och längre och mer "oluddig" liksom. Fattar ni??

Jag och V har varit på promenad idag i det sköööna höstvädret, eller rättare sagt, jag har promenerat och han har fyrhjulat. Prova en ny stig idag, eller det är egentligen skidspåret som finns här i Pålgård, alldeles bredvid vårat hus. Jag har aldrig gått det förut, men tänkte att nu var det dags att prova. Och det gjorde vi. Med lite fastkörningar och lerpölar var både jag och V nöjda med spåret!! Blir nog fler gånger!! Och det är så himla skönt ute i skogen nu. Luften är så klar och frisk!! Man blir så glad och pigg av att vara ute nu. Det kände jag och C i helgen oxå när vi var ute i två timmar. C var alldeles förundrad och påpeka gång på gång hur härligt det var. Och det är det verkligen. Så jag har bara en sak till att säga er: GÅ UT I NATUREN!!! Ni kommer inte ångra er!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback