Trött...

Usch, vad trött man är nuförtiden... Är det vädret?? Skulle kunna sova hur länge som helst!!
I morse börja jag sent, så jag och V hade sovmorgon. Han klev upp innan väckarn hade ringt medans jag låg och drog mig till sista minuten nästan. Eller inte riktigt, bara precis så att jag hann duscha och vi hann äta frukost. När jag kom ner satt V och kolla på tv och hade plockat fram målargrejorna och satt och måla. Vart får han energin ifrån?? Förrförra veckan kom han upp och hota mig med en leksakspistol när jag inte ville kliva upp. Vilket uppvaknande...

Hann städa lite mer igår i alla fall, inte riktigt allt, har hallen och badrummet kvar.
Fick besök av L och hennes lilla charmtroll E så då kunde jag ju inte städa heller.
Guuud vad bebisar är söta!! Man blir så himla glad bara av att titta på dem och gosa lite.
Men efter middagen hann jag med köket, inklusive kastrullskåp och kryddhyllan, där har det inte blivit städat på länge, och vardagsrummet, men jag hinner nog kanske klart resten ikväll... Och sen är det väl bara att börja om igen...
Och det är så himla kul nu, när mina blommor fortfarande blommor, för jag plockar nya buketter minst en gång i veckan.
Förra veckan tog jag ju in solrosorna, så nu har jag en 1 m hög solros som blommar i vardagsrummet, och resten i köket. Och igår tog jag in nå blommor, som jag inte kommer ihåg vad de heter men de är rosa i alla fall och har ganska nyss börjat blomma, och några kvistar syrenblad till. Detta har jag såklart oxå en massa bilder på, hemma i datorn... Men jag hoppas vårat internet kommer snart, för då ska jag lägga ut alla bilder!!

Och nu kommer nog snart mina Gladiolus att blomma. En av dem har fått en blomstjälk. Verkar ju som om hela atmosfären uppe hos oss är förskjuten...


Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback