Helg och tv-säsongen börjar!!

Så var det helg igen. Veckorna flyter på ganska fort i alla fall.
I helgen blir det nog lugnt. Ska bjuda svärföräldrarna på middag ikväll hade vi tänkt, blir nog lite kött och hemmagjorda klyftpotatisar, det är jag riktigt bra på att göra tycker jag i alla fall.

Annars har jag köpt massa ljung, och skulle vilja plantera dessa i fina krukor, men det är ju bara det att alla mina blommor blommor ju för fullt just nu, inte kan jag kasta bort de då. Så det är väl bara att vänta då tills de frusit ihjäl.

Och med hösten kommer alla bra tv-serier tillbaka, och även nya serier.
Mest längtar jag efter:


Det här hände i säsongens sista avsnitt...

Nästan alla sköterskor på Seattle Grace har legat med Mark, och de vägrar att arbeta med honom mer. Fackrepresentanten kommer på besök, och till Richards överraskning är det hans fru Adele.

För att undvika framtida stämningar om sextrakasserier inför man en ny policy - alla måste skriva ner vem eller vilka på sjukhuset de haft sex med. George får det ärofyllda uppdraget att samla in allas rapporter.

Cristinas gamla känslor för Burke rörs upp igen, när hon läser om ett prestigefylt pris som han vunnit. Upprörd berättar hon för Richard hur hon hjälpte till vid Burkes operationer, utan att få något erkännande för det.

Meredith erkänner för sin terapeut hur hon har svårt att koncentrera sig på jobbet när Derek är i närheten. Hon får lov att tänka på att han är med Rose nu.

Merediths patient är en ung soldat vid namn Darren. Som moraliskt stöd har han med sig Todd, som visar sig vara mer än en vän. Darrens pappa kommer på killarna när de kysser varann och kräver att Todd försvinner. Operationen lyckas men Todd dör senare av komplikationer. Darrens pappa ger Todd sitt godkännande att ta ett sista farväl.

Merediths terapeut jämför henne med Darren, att hon dör sakta i sin ensamhet medan hennes stora kärlek är i rummet bredvid. 

Miranda får fart på sköterskorna igen genom att kräva att de slutar ligga med manshoran Mark. Han gillar inte den benämningen, medan Derek tröstar med att berätta att han har legat med Rose, men tänkt på Meredith hela tiden.

Richard och Adele hamnar till slut i säng.

Grey´s har premiär onsdag 1:a Oktober kl. 21.00


Höstens säsong av Desperate Housewives kan mycket väl bli det mest dramatiska hittills, med flera nya ansikten i rollistan.

Lynettes och Toms satmara till dotter ställer till mer problem än vad parets pojkar gör tillsammans, Bree och Orson har sin första stora äktenskapskris och Katherine Mayfairs hemlighet ska äntligen fram...

Senare i höst är det dags för det omtalade tidshoppet, där seriens handling förflyttar sig fem år fram i tiden.

Då får vi bland annat se att Bree har lyckats väl med sitt cateringföretag och liknas vid en vid en framgångsrik Martha Stewart. Lynette har bekymmer med sina stökiga tonårsbarn. Och så får vi se Gabrielle  som en lönnfet tvåbarnsmamma.


Desperate har premiär tisdag 31:a September kl. 21.00


I nya säsongen av Roomservice kommer snickaren Mattias Särnholm och målaren Johnnie Krigström att ta sig an grannsämjan i ett radhusområde i Segeltorp utanför Stockholm.

Sex hus ska få varsitt rum renoverat av tittarfavoriterna som är inne på sin fjortonde säsong. Inredarna Jon Eliason och Lotta Bäcker är tillbaka och förra säsongens nytillskott Birger Lipinski och Malin Jensen kommer igen med nya projekt. Dessutom gör inredningsarkitekten Märta Friman premiär i Roomservice.

Bland husägarna finns bland andra en f.d. kock som vill ha ett bättre kök, ett yngre par som flyttat från Södermalm till förorten för ungarnas skull och en tonårsfarsa som behöver hjälp med gillestugan.

Nya säsongen av Roomservice kommer att få premiär i höst och förutom inspirerande inredning och mer Johnnie och Mattias, lär vi se mycket flintastekar, gräsklippare och foppatofflor.


Roomservice har premiär onsdag 1:a oktober kl. 20.00

Annars tittar jag gärna på "I ditt ansikte" mad Magnus Betnér

Har nog lite hatkärlek till honom, eller ja, kärlek är det ju inte, men lite dubbla känslor. Tycker att han kan vara riktigt dryg och otrevlig, vilket ju liksom är hans grej, och kan bli lite upprörd på honom, samtidigt som han är ju klockren i sina skämt, och väldigt rolig. Dessutom såg man ju i första avsnittet, att han har ju viss respekt för människor oxå, för då ville han ju inte svära så mycket i kyrkan och det är ju bra.
Rolig är han i alla fall, och det kommer jag fortsätta titta på.




Efterlyst kommer jag nog oxå att få titta på, för det är E´s favvoprogram. Men det är riktigt skrämmande att titta på tycker jag. Allt detta händer i Sverige, idag. Jag har alltid sagt, och säger fortfarande att jag skulle gärna flytta till Stockholm. Jag gillar verkligen Stockholm. (Eller ja, inte bo där för alltid, men bo där nångång i alla fall). Men varje torsdagkväll klockan 22.00, så ångrar jag mig. Man skulle ju knappt våga gå utanför dörren. Och då är jag glad och tacksam att jag inte bor i en storstad, utan i en liten by, strax utanför ett litet samhälle, undangömt bakom flera andra gårdar.










Ja, det är väl höjdpunkterna på tv:n under hösten, och så IDOL såklart.
Nya juryn är ju helt underbar!!
Andreas Carlsson Foto: TV4/Daniel Ohlsson

Namn: Andreas Carlsson


Ålder: 35 år


Bor: Hollywood, CA. Östermalm, Stockholm


Uppvuxen: Here, there and everywhere.


Familj: Sonen William Carlsson Graaf.


Meriter: 100 000 sålda plattor som kompositör. Songwriter Of The Year 2001 i USA. Grammy- och Emmy-nominerad vid flera tillfallen i USA. 4 Billboard Hot 100-listplaceringar.


Om jag inte hade jobbat med musik, hade jag: Dött. Jag är musik och musik är mitt liv.

Laila Bagge Foto: TV4/Daniel Ohlsson Laila Bagge Foto: TV4/Daniel Ohlsson

Namn: Laila Bagge


Ålder: 35


Bor: Täby


Uppvuxen på: Många ställen. Jag föddes i Lund men har flyttat omkring på en massa ställen under min uppväxt.


Familj: Pojkvän och son.


Meriter: Jobbat exklusivt för Tommy Mottola och Sony BMG i USA som talangscout. Varit manager åt en grupp som sålt en miljon skivor i USA. Skrivit låtar åt Celine Dion, Mya, och ett par grupper som är stora i USA, som Jessica Simpsons gamle mans grupp 98 Degrees och 702. Har bolag med Anders och Andreas där vi hjälper artister.


Om jag inte hade jobbat med musik: Jag kan inte se mig själv arbeta med något annat än showbiz. Men förutom musik är jag jätteintresserad av heminredning, design och mode.


Anders Bagge Foto: TV4/Daniel Ohlsson Anders Bagge Foto: TV4/Daniel Ohlsson

Namn: Anders Bagge


Ålder: 40 år.


Bor: Ekerö.


Uppvuxen i: Sollentuna.


Familj: Flickvän, två hundar och två katter.


Meriter: Jag har skrivit och producerat till Janet Jackson, Madonna, Celine Dion, Santana, Nick Lachey, Jennifer Lopez med fler.


Om jag inte hade jobbat med musik, hade jag jobbat med: Djur. Som veterinär kanske.

Nu måste jag jobba.

Trevlig helg på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback