Mmm!!

Detta har varit en väldigt skön, lugn och rogivande helg!!

I fredags färgade jag håret (blev kastanjkoppar...eller hette den mahognykoppar?? Jaja, skit samma, åt det röda hållet var det i alla fall...)
Sen han jag med både kalas hos Systersonen och After work på jobbet. Det var jättemysigt, vi åt jättegod sushi och hade trevligt. Kom hem vid elva, en alldeles lagom kväll!!!
Sen på lördagen avr det en viss liten pojke som kommit in i dagisrutinerna tror jag och vaknade redan sju!! Inte det allra skojigaste kanske, men som tur är kan han underhålla sig själv en stund, så vi fick sova lite längre i alla fall.
Sen blev det en lugn förmiddag, tänkte plocka lite rödvinbär och svartvinbär, men det var typ: försent. Fanns inte så många bär att uppbringa. Så då plocka jag blåbär istället. Fanns inte så himla många av de runt om hemma heller.
Men då visste U var det fanns ett ställe, så vi tog hennes fyrhjuling och blåste dit istället. Härligt att åka fyrhjuling är det i alla fall!! Och där fanns det massor!! Så vi plocka och njöt av det vackra vädret och tystnaden och skogen!
Fick väl ihop ca två liter var, och då plocka vi för hand. 
Sen laga E och jag en supergod middag, med kyckling fileér och klyftpotatis.
Och sen gjorde jag blåbärspaj som U och B kom och smaka på. Supersmaskigt, och inte blev det sämre när man visste att det var egenhändigt plockade blåbär!!!

I söndags sov den lilla pojken lite längre i alla fall, till närmare nio.
Och efter frukost gav vi och iväg på promenad, utom V då som åkte sin lilla fyrhjuling, det är så händigt när han kan följa med på promenad med den. En jätteskön promenad, är så härligt att vara ute i skogen nu på hösten, är så frisk luft och oerhört vackert!! (Ni hör ju hur jag låter=vuxen!!!!) Sen busa vi lite hemma och mima till radion innan V for till sin mor.
Sen for vi till U och B, för där fanns det minsann både röda och svarta vinbär att tillgå. Så då blev det plocka av igen av båda ovannämnda bär och även körsbär.
Sen bjöd de på middag, och till efterrätt: Blåbärspaj!!

Ja, som sagt en härlig hösthelg har det varit!!
Och självklart har jag tagit massa bilder som ni borde få se....

Ska försöka ordna det....

Nu är helgen slut och det är jobb som väntar.

Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback