Nu har jag promenerat!

Och stegräknaren är så gott som uppe i 10 000 steg... Nu är jag nöjd!
En shopaholic säger ja
Det är lustigt...
När jag promenerar så lyssnar jag på ljudbok, och nu lyssnar jag på En shopaholic säger ja.
Jag har läst de två första böckerna som riktiga "pappersböcker" och då föreställer man sig ju hur de låter och man har inlevelse och så, och om ni läst böckerna så kan ni nog hålla med mig om att Rebecka Bloomwood är en sprallig person, det tycker jag i alla fall, med många höga utrop och känsloutbrott.
Och så fick jag denna bok som ljudbok av min svägerska, och hon hade varnat mig innan, men inte anade jag detta..
När jag slår igång mp3:n så börjar en nasal, gnällig, "gammeltants"röst att läsa, totalt utan inlevelse!! Den stämde inte överhuvudtaget överens med boken eller dess personer!! De första kapitlen kunde jag knappt fokusera på vad boken handlade om, jag gick bara och irriterade mig på hennes otroligt dåliga röst och uppläsande, och tänkte på hur jag skulle ha uttryckt mig. Jag förstår inte hur Sophie Kinsella kan tillåta att denna människa läser hennes böcker! Så jag skyndade mig att beställa boken så jag kunde läsa själv. Men sen höll jag på å läste nå andra böcker, och när jag promenerade så hade jag inget annat att lyssna på så jag fortsatte. 
 Så när jag väl kom igång och skulle läsa boken, så hör jag bara hennes röst, hela tiden!! Nu är jag så van hennes uppläsning att jag inte ens kan läsa böckerna utan att läsa de som hon gör. Totalt utan upplevelse, och jag hör precis hur hon uttalar alla ord inne i mitt huvud. Och nu när jag lyssnar så finner jag det inte ens lika störigt längre, nu är det ju liksom så Rebecka Bloomwood låter... (Även om jag fortfarande kan bli lite irriterad när hon läser "utropade Rebecka"  eller liknande, fast hon inte alls ropar det, utan säger det i precis samma ton som hon läst resten av boken.)

Ja, om ni var brydd över det alltså... =)

Näe, nu tycker min sambo nog att jag spenderat alldeles för mycket tid framför datorn denna dag...

God natt och puss på er!

Kommentarer
Postat av: Helena Huss

Ledsen att jag förstört böckerna för dig;) Men jag varnade ju iaf...

Vill se filmen nu också!

Då kanske man får in en annan röst i huvudet istället... Nämligen Isla Fishers... Den kan ju inte vara sämre!!!

2009-04-03 @ 09:03:36
Postat av: Helena

2009-04-04 @ 15:23:03
Postat av: Helena

Haha, ja förstört vet jag inte om du gjort... Bara ändrat förutsättningarna lite.. =)

Ja, det verkar ju som om de som sett den tycker den är bra i alla fall, så får man väl se om hon är som man föreställt sig, eller om hon är entonig och stram...=)

2009-04-04 @ 15:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback