Åh!

Jag är så himla redo att vara ledig nu!
Jag är helmotiverad till långledighet!

Hur länge jag ska vara ledig i jul är inte riktigt klart än, men minst 14 dagar blir det nog i alla fall...

Har räknat lite på det där. Om man tar sex semesterdagar, 21-23:e och 28-30:e
så blir man ledig 16 dagar. Från 21:a dec till -3:e jan, sen jobbar man två, ledig en, jobbar två och ledig två.
Men om man jobbar 21-23:e och istället är ledig 28-30:e,  4-5:e och 7-8:e, som alltså är 7 semesterdagar, så blir man ledig i 18 dagar. Från 24:e dec till 10:e jan...
Om man nu har en massa semsterdagar kvar, så man tar ledigt alla dessa dagar, då får man ta 10 semesterdagar, och blir då ledig i 23 dagar!! Nästan en månad!!
Men så många semesterdagar har ju inte jag....

Frågan är ju om man hellre är ledig före eller efter helgerna...


*Annars så fortsätter det att regna...
*Hostan har inte släppt sitt hårda tag runt mig än...
(Vilket innebär att jag inte riktigt orkar göra allt jag vill göra, som promenera, träna och ja, det var väl det jag ville göra, för då bara eskalerar hostattackerna!!)
*Blir ingen övernattning i Sundsvall till helgen som vi planerat..
(Några har ju tydligen gått och bokat en Sthlms-resa istället!!
Som om inte vi skulle vara roligare än Sthlm!! =) )
*Blir kanske ingen simning på torsdag då vi har kvällsmöte på jobbet...
*Har tittat på massa gamla kort och konstaterat att förr när jag tyckte att jag vägde mycket, så vägde jag säkert 20 kilo mindre än vad jag väger nu. Och då tyckte jag att jag vägde mycket redan då. Hur har jag kunnat tillåta mig själv att gå upp såhär mycket?? Blir så himla besviken på mig själv...

Ja, det flyter på bra må jag säga...

Oj, blev en liten dimp här känner jag... Vad är positivt då??

*Jag har ev bara en julklapp kvar att handla! (Annars två, beror på hur jag och E ska göra)
*Jag har inga allvarliga sjukdomar, förutom denna sketna hosta...
*Enligt långtidsprognosen på yr.no så ska det bli minusgrader framöver torsdag och sen fortsätta, det väntas mera snö redan på måndag och sol nästa onsdag!!
*Vi ska fira jul hemma i år! Detta kommer att vara första året sen jag föddes som jag inte kommer att behöva åka en meter på julafton!
*Vi ska till Sundsvall och handla på lördag, och eftersom jag är så gott som klar med mina klappar kan jag bara handla åt mig själv!
*Om ca två veckor kommer jag att vara långledig!!

Sådär, nu låter väl inte mitt liv så himla deprimerande i allafall...

Hej!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Men det var ju lääääääääääääääääängesen vi bestämde stockholmsresan ^^ och så hade Anders fått för sig också att det var ännu nästa helg ni skulle komma. och ja, hade det varit lördag kväll hade det ju gått utomordenligt...men vi får ta´t nån annan gång istället...vi vill ju himla gärna att ni ska komma och övernatta här! :)

2009-12-07 @ 13:08:30
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: sys

Vad skönt att fira hemma hos sig själv! Firar ni med E:s familj eller Elfs? Hur gör dom andra syskonen då? Ska vi ses på juldan och byta klappar som vanligt? Många frågor blev det!

2009-12-07 @ 15:09:47
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Helena

Paulin: jodå, jag förstår att det blev en miss.. Får blir en anna gång. Är ju mellandagsrea å sen!!

Mumlan: Vi ska fira med båda familjerna utom Maria m.fam. de ska vara med Lilliehööks i år.

Om det blir juldan får vi väl höra oss runt om, men om vi provar med det, så får vi se vad de andra säger.

2009-12-07 @ 15:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback