Å hej...

Blev lite sent igår, och sen så ville vi bara krypa ner i sängen och se på Lost. E fick hela boxen, alla fyra säsongerna,
av mig i julklapp eftersom jag hade lite dåligt samvete över att han offrat den serien för att jag skulle få se Grey´s.
Så nu håller vi på å kollar in den från början, i sängen på kvällen när vi går å lägger oss. Det jobbigaste är att E
alltid är mycket piggare än mig, och orkar se fler avsnitt än mig, så jag missar nåt här å där. Men men, det känns inte
 lika viktigt för mig. Och dessutom så har vi ju sett ganska långt innan de började köra samtidigt som Grey´s.

Jaha, då var det jullovet som skulle sammanfattas då.
För mig är julen liksom toppen på hela året. Det är då hela huset är tipptopp, från tak till golv, allt ska vara putsat och glänsande.
Så blev det inte i år. Jag ska var utvilad, nyrakad, nypeelad, håret ska ha fått en inpackning. Ja, jag ska oxå vara tipptopp.
Det var jag inte. Alla ska vara glada, harmoniska och lugna. Det var vi inte. Eftersom jag är väldigt mcket traditionsmänniska kändes
det ganska jobbigt. Men med facit i hand så blev det ju jul ändå, och en bra sådan.
Julafton
 
E träffade Tomten, och även jag fick mig en klapp av honom, en massagedelfin!!
Inte så snuskigt som man tror...

Själva julfirandet hade vi i år hos syster.
                  
Granen och alla klapparna!!   Maten, maten och maten...    Och en väldigt söt liten julklapp!!

Selina tyckte mer om att brottas och misshandla julklapparna än att öppna de...
 
Några av alla de julklappar jag fick var bl.a presentkort på islandshästridning, presentkort på floating, (ska bli mycket spännande!!),
nya skoterbrillor, presentkort på IKEA, Aldrig fucka upp med Jens Lapidius, yogamatta (har inte hunnit yoga än, tusan oxå), skoterkapell
osv osv...

På juldan hade vi en till liten julafton med storasyster och hennes familj, sen blev det party och utgång.
Mucho skojigt hade jag!! En riktigt lyckad juldag,trots att folket var uppdelade på två lokaler.
Annandagen var en riktig riktig slappar dag med många atimmar i soffan, och många kalorier i magen...
Precis som en bakisdag ska vara!!! =)

Sen var det dags för premiärturen på skoter!!
Blev dock inte av det enkla slaget... Det syns faktiskt inte på bilderna hur brant och bökigt det var att typ bära fram skotrarna..
Det var mycket värre än det ser ut kan jag lova!!
 
Jävligt var det men när vi kom fram fick vi lön för mödan. Otrolig utsikt över Lien och omnejd.


Sen blev det lite mer skoteråkning i mellandagarna.

Äntligen fick jag komma upp till skylten!!

Och utsikten sen...
  

Och mer skoteråkning...


Och på nyårsafton åkte vi lite skoter!!
  
Hopp å lek!                     Å grilla lite varma mackor!!

Och på trettondagsafton åkte vi skoter!!
                           
Många skotrar var vi. Snöstorm blev det å inge finväder. Men lite kolbullar fick vi i oss.
Och efter sju mil på skotern denna dag, så var jag helt slut och har nu en dj*vulska träningsvärk i mina ben, armar och rygg.
Går runt som en gammal, gammal människa som måste skita.... Typ....

Ja, det var väl lite av vad jag gjort de senaste veckorna när jag inte bloggat.
Var till Sundsvall en sväng å på lite mellandagsrea. Och då inhandlade jag det som jag längtat efter hela hela hösten:

Sony A300
EN SYSTEMKAMERA!!!!! Jippi!! Så nu ska det bli bilder av!! Fina såna!! Hoppas jag i alla fall.
Har hittills inte knäppt så mycket kort. Har inte riktigt haft tid och satt mig in i alla funktioner, och så har det varit så jäkla kallt och så,
men i helgen ska jag nog ut och knäppa lite.

Jaha, nähä, nu får ni ha det så bra!! Ska bara vara ikväll...

Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hello!! Lost går hett här oxå...mkt spännande! sen är jag lite avis på att du köpt en digital systemkamera....vill oxå..kram

2009-01-08 @ 20:35:20
Postat av: Helena

Ja, spännande är ordet... Kommer att bli väldigt sega mornar framöver här...

2009-01-08 @ 21:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback