Lista

                                            
Vad heter ni?
Helena & Emil
Hur träffades ni? Har väl alltid varit "bekanta", men vi började bli intresserade av varandra när E börja hänga hos mig och min kusin, när vi bodde ihop. Var lite struligt ifrån början, och sen har det varit slut nån gång oxå.
Hur länge har ni varit tillsammans? ca 3,5år.
Är ni förlovade? Nix.
Bor ni ihop? Japp
Har ni barn? Näe, inte jag, bara E.
Har båda körkort? Japp
Kommer du ihåg er första kyss? Nja, vet inte riktigt. Är lite suddigt, men jag kommer ihåg hela första tiden när vi höll på å tjusa, innan vi var riktigt ihop. Och första gången han sov hos mig minns jag.
Sov knappt nåt på hela natten, för han snarka så mycket!!
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var jag. Minns att jag gick å vänta länge på att han skulle säga det, men han gjorde det aldrig. Så till slut sa jag det. Men det dröjde ett bra tag innan han sa det tillbaks.
Vem är äldst? E, fyra år äldre.
Vem fyller först på året? E
Vem är längst? E
Vem sjunger bäst? Oj, svårt, vi sjunger ganska illa bägge två. Men när vi spela singstar tillsammans så vann jag i alla fall. Han skyllde på att han inte kunde texten.
Håller ni i handen på stan?Ja, det händer.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja, som sagt så har vi varit typ bekanta länge, bor ju på en liten by. Men umgicks väl aldrig särskilt mycket innan han börja hänga hos mig å min kusin.
Vad har ni gemensamt? Hmm... Skoterintresse, hårdrocksmusik, fiska, åka till stugan.. Ja, typ. Förmodligen mer, men kommer inte på nåt nu.
Blev du kär vid första ögonkastet? Näe, hade aldirg kunnat tro att vi skulle bli ilag. Hade aldrig sett på han på det sättet.
Har ni någon speciell låt? Näe, även fast jag så gärna vill ha det!! och försöker puffa för nån låt ibland, men det blir liksom aldrig nåt återkommande...
Har ni stora framtidsplaner? Nja, alltså, jag vill gifta mig å ha barn, och E vill nog i alla fall ha fler barn nån gång, men vi har inte planerat nåt. Det är väl i såna fall att panela om huset i sommar.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja, det har vi.
Har ni varit utomlands tillsammans? Japp, min enda gång utrikes, till Turkiet förra hösten.
Vilket är ert bästa minne? Oj vad svårt. En grej som jag minns att jag var otroligt lycklig var när vi blev tillsammans igen efter att ha varit slut i tre månader på hans initiativ. Trodde knappt att det var sant, för det hade gått så lång tid, så jag hade börjat ge upp hoppet om att det skulle bli vi igen. Den kvällen bara bubblade jag i hela kroppen och jag gick och log och ville bara pussa på honom hela tiden. Jag minns att han kommenterade det, typ "Men guuud vad du ska pussas hela tiden!!"  Och jag bara fortsatte log och fortsatte pussas!!
Vem lagar bäst mat? Hmm, båda två kanske. Eller alltså E lagar oftast mat, men han gör väldigt ofta enkel mat, typ korv och makaroner eller fiskpinnar och potatis, så oftast är det jag som gör lite finare middagar. Samtidigt som E gör godare mat än mig, när han väl gör nåt utöver det vanliga.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Sitter i soffan och glor på tv.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Näe. Eller det går nog i perioder tror jag. Ibland gör vi det , och ibland inte. Hmm, då borde ju svaret bli nej.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Njaäe, två mil, men det kunde kännas långt. Ibland sent på kvällarna orka inte han komma till oss, för han tyckte det blev så långt för så lite tid.
Blir du lätt svartsjuk? Näe, absolut inte.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Ringer.
Brukar nån av er prata i sömnen? Näe, det tror jag inte. Vi snarkar bara!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin och Emma

Hej igen!!

Måste bara berätta att när vi gick in på din blogg å Emma såg bilden på dej och Emil, så gjorde hon pussljud!!!!! Gulligt va?!!?? Kram

2009-01-16 @ 16:36:10
Postat av: LenaLuttaLej

Vilken fantastiskt fin bild på er två! =)

2009-01-16 @ 19:16:21
Postat av: Helena

A-K: Haha, ja det var gulligt!! Hur går det med inskolningen nu då?? Vi blev ju lite isolerade på slutet...

Lena: Jamen, oerhört!! =)

Med Åreskutans baksida i bakgrunden...

2009-01-16 @ 19:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback