Listdags!

Lista
1. Hur gammal är du om fem år?
Ajajaj, 31...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Barnen och kollegorna på jobbet.

3. Hur lång är du?
Ca 1,70 ö.h tror jag

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Det var nog James Bond Quantum of Solace tror jag.
Näe, Transporter 3 var det.

5. Vem ringde du senast?
Kollegan E

6. Vem ringde dig senast?
Radiotjänst Kiruna ringde igår...

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Är V hos er den här veckan? Eller träffar du honom ändå får du hälsa grattis på namnsdagen från J"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringer nog mest, fast jag gillar inte att kommunicera med mobilen, så oftast får E ringa.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
För två timmar sen...

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrågröna.. Typ.. Mest grå med lite blått i kanske..

12. När vaknade du i dag?
Väckarn ringde åtta, men jag låg å snooza till tjugo i nio.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York med The Pogues and Kirsty MacColl
http://www.youtube.com/watch?v=Ff3aoSyYOVs

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma och i stugan

15. Vilken plats föredrar du minst?
Gynstolen

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Öhh, hoppas på förändringar!!

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Vindstrappan

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Kompis B som kom med ett eget ordspråk "Och toppen på såsen var..."

19. Hur stor är din säng?
Min är 90, men tillsammans med E blir det ju en 180

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med eller utan trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Allt som allt är det fem, två var och så en kudde som ligger både här och där, ofta vid fötterna.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett. Jamtland, Jamtland, Jamt å Ständut!!
(Nördvarning?!)

24. Vilka städer har du bott i?
Östersund

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, blir oftast så på kvällarna, blir väldigt varm om fötterna.

26. Är du social?
Jo, det kan man nog säga. Det är inte många kvällar jag och E sitter hemma själv. Men jag tycker mest om när folk kommer hit, så jag kan vara hemma.

27. Vilken är din favoritglass?
Piggelin

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Kladdkaka kanske

29. Tycker du om kinamat?
Jodå, men det blir ju inte så ofta...

30. Tycker du om kaffe?
Japp

31. Vad dricker du till frukost?
Te, om jag dricker nåt, eller o´boy

32. Sover du på någon särskild sida?
Japp, om man ligger i sängen är vänster sida min.
Kan man dela säng med nån och inte ha en bestämd sida??

33. Kan du spela poker?
Ja, men sen hur bra det går var en annan femma.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ha, ja, det kan man säga. Både med pojkvän och mina vänner!!

35. Är du en beroendemänniska?
Öhh, nja, beror väl på vad??

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Japp, en tjej som växte upp på samma by som mig, fast hon var två år yngre, och ett av mina barn på jobbet tror jag gör det.

37. Vill du ha barn?
Japp

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och pyttelite tyska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när jag bröt benet när jag var sex-sju år.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, alla gånger!! När vi var i Turkiet badade vi inte hotellpoolen en enda gång, och då hade vi nästan en kilometer till stranden.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Ja, HELST skulle jag spendera på kläder och inredning. Men det blir nog mest mat och bensin.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nja, jag har en gammal ring, men vet inte vad den är värd. Men jag ahr inga diamanter och grejer...

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Grey´s anatomy

44. Kan du rulla med tungan?
Nej, men jag har skomakartumme!!

45. Vem är den roligaste människan du känner?
En som får mig att skratta väldigt mycket och är himla rolig och härlig är
http://blogg.op.se/ragundahanna. Annars skrattar jag väldigt mycket med mina vänner C, I och L oxå, senast igår satt jag och C, och var väl kanske lite övertrötta och garva åt det mesta. Asgarva.

46. Sover du med gosedjur?
Nej, inte längre, men jag hade en nalle när jag var liten, som jag sov med väldigt länge. Nu bor han på byrån i sovrummet.

47. Vad har du för ringsignal?
Jason Mraz - I´m yours

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, i kartonger hemma hos mamma och pappa finns det enorma mängder kläder.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett Ballerinakexpaket.

50. Flirtar du mycket?
Nja, eller jo, det kan jag nog göra, men bara rent allmänt!

51. Kan du byta olja på bilen?
Japp!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, däremot parkeringsböter, som jag inte behövde betala.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Håller på å läser
Omslagsbild: ISBN 9789170373893, Den hemlige kocken : det okända fusket med maten på din tallrik

54. Läser du dagstidningen?
Näe, kan gå in på internet ibland och kika.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nja, Amelia, men den kommer ju varannan vecka.

56. Dansar du i bilen?
Öhh, näe, är lite för lång...

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Anteckna på veckomötet på jobbet i måndags.

59. När var du i kyrkan senast?
Det var på Luciatåg.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Det var nog min mentor, Arne Svensson heter han.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Har bara sovit en natt på raken i tält.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Oj, vad svårt... Kan inte komma på nåt sådär...


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken rolig lista. Men man kan ju frga sig om nån svara ja på fråga 56?!?

2009-01-22 @ 22:46:20
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback