Suck...

Z-lyften varslar 70 av 243 anställda

Klockan 14 fick de anställda på Z-lyften det tunga beskedet att 70 personer ska varslas.
 - Det blev helt tyst. Det är jobbigt att behöva ge sådant besked, säger platschefen Anders Eklöf.


Ja, är väl kanske inte helt oväntat, men ack så jobbigt ändå.
Och det värsta är ju nästan nu, innan man vet vilka som får gå.
Får E behålla jobbet eller inte?? Fast vi är helt inställda på att E kommer att få sluta, 70 personer är många och han har inte jobbat där så länge.
Men hoppet är ju det sista som lämnar människan, och det är klart att man önskar att han får stanna!!

Lite goda nyheter då. Jag har fått ett stort paket från Bokus!! Skoj skoj!! Innehållande bl.a:
Omslagsbild: ISBN 9789146219354, Flyga drake Omslagsbild: ISBN 9789164202666, En plats i solen Omslagsbild: ISBN 9789197588805, Luftslott Omslagsbild: ISBN 9789173512381, En shopaholic säger ja
Så nu har jag massor av härlig läsning framför mig!! Det enda jag saknar är tid...
Nu ligger vi ju och tittar på några avsnitt av Lost varje kväll, istället för att sova. Och det är ju verkligen beroende framkallande, både jag och E går och längtar efter att få gå och lägga oss, så vi får fortsätta denna spännande serie. Och då har vi ju ändå sett i alla fall halva förut, men det är lika spännande ändå!!

Vi har precis börjat på säsong 2, det är då de precis har öppnat "the hatch" och kan flytta in i den underjordiska "lägenheten" eller vad man ska kalla det.
Och det finns ju så mycket snyggt att titta på oxå!!
 
Sawyer                                                                                         Jack

Boone                                                                                              Sayid

Mmm....

Och det har blivit lite till bloggande oxå, har börjat komma igång med promenader igen, och då blir det prioriterat före bloggen, och de senaste dagarna har jag ägnat åt städning oxå, må ju försöka fli undan julen, och igår kom vi en bra bit på väg. Så nu ska jag försöka uppdatera här lite bättre.

Och det är ju alltid en morot när ni kommenterar,  så en stor eloge till Ann-Katrin, det är så himla kul att komma in och se att nån kommenterat!!

Adjö på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback