Åhh!!

Nu är det vårväder ute!! Har spenderat ca en timme i skidspåret. Tyvärr har det huunit blivit lite tö här och var, annars hade det nog gått lite fortare.

                          
Först ska laggarna på!                  Sen bär det av i det sladdade, men ospårade spåret.

Tjohej i spåret!

Vackert är det i skogen!!
   
Vi fortsätter över hygget och genom svängen...
                                     
Ser ni vad den visar på?? +4, vilket resulterar i styltor som inte vill släppa!!
                                                        
Såna här skyltar kan aldrig vara bra... Men det var inte förräns i en senare backe problem uppstod...
                           
Där ser ni hur min ena skinka tog det värsta av fallet. Sen hur skidorna såg till att det tog stopp..
Anade detta redan innan, en lång, ganska brant backe, utan spår som hjälper till och styr, och en nästan 90graders kurva längst ner, där tryter mina längdåkningsskills...Eller ja, jag har väl inte just några alls...

Sen gled det på ganska bra resten av vägen hem. Förutom sistbiten där solen legat på och tön var ett faktum. Hade decimeter höga styltor stundvis, mitt humör var inte på topp då

Men det blev bättre när jag kom hem och varvade ner på detta sätt!!

Nu ska jag nog starta en tvättmaskin, koka en termos med kaffe, packa en liten ryggsäck med boken jag läser för tillfället och ett paket ballerinakex, termosen såklart och ta skotern och åka bort till pulkabacken som ligger mitt i solgasset och bara mysa!!

Hej på en stund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback