God dag!

Åh, har haft fullt upp hela morgonen!!
Ställde väckarn på nio för att kliva upp och göra ett pepparkakshus, klev upp vid tjugo i tio tror jag, och sen var ju Silva pinknödig, så hon var ju tvungen att få en promenad oxå.

Så sen blev det med en enorm strss pepparkakshusbygge.
Det blev inte bra, det blev inte klart i tid, det ser ut som om ett barn har gjort det, ett litet barn, det var inte nånting alls i stil med de övriga tävlingsdeltagarna, men det blev ett pepparkakshus i alla fall..
Dessutom brände jag fingret på smält sokler, så jag har fått en brännblåsa.

Jag glömde bort att knäppa kort på det innan jag for ner med det till utställningen, men det var ju lika bra, tror inte jag vill visa det!! Men om ni åker enr på Vildhussen under dagen, och vill rösta i tävlingen, så är jag säker på att ni vet vilket jag gjort, det som ser ut som om ett litet barn tillverkat... Så rösta på det!! =)
Eller gör inte det, det vore inte rättvist mot de som gjort de andra, betydligt mer välarbetade pepparkakshusen!

Jaja, vad gör vi annars då??
Här är resterna av det som skulle bli ett till hus, i samma stil, men som vi inte hann eller orkade göra klart..
Det blev finfina (??) pepparkakor!!

Och nu väntar jag på att degen ska jäsa, den verkar inte riktigt vilja det, så ska jag baka bullar sen!!
 

Här kommer lite smakprov på min adventspyntning!




Så nu väntar snart bara julmarknad!! Det är fortfarande minusgrader ute och det är vitt, om än inte snöigt!
Denna bild är från ifjol, men det är bra precis såhär det ser ut ute idag, och det får väl duga!

Nähä, nu blir det bullbak!!

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback