Julen är....ja, vart då??

Jag, som ändå är juloholic, har absolut ingen som helst liten gnutta julkänsla i kroppen.
Detta är deprimerande. Om fyra dagar är det första advent och jag känner inget sug, har ingen energi alls att hänga upp några julgardiner, baka nå bullar, bygga pepparkakshus eller tända några stakar...
På jobbet idag bakade vi pepparkakor och bytte gardiner, det fick upp julkänslan i ungefär 45 min, ända tills vi gick ut i spöregnet. Då åkte jul-o-metern ner i botten igen... Ingen hade ens orkat tagit med sig nån julmusik, det är ingen som tänker på att det snart är jul..
 

Det blev inte bättre då jag tog en titt i arkivet och fick se hur mycket jag hade gjort vid samma tid förra året.

7:e november 2008 Då bakade jag tydligen bullar.

15:e november 2008 Då byggde jag och C snögubbar!!

19:e november 2008 Julpysslade jag med V, det slutade med dessa lyktor bland annat!

21:a november 2008 V skrev sin önskelista som vi skickade till tomten
30:e november 2008 Såg det ut såhär inomhus:

Och såhär utomhus:

25:e november 2009 ser det ut såhär i Pållan!!

Deprimerande eller vad?!?!

Visst, det är 5 dagar kvar till den 30:e så mirakel kan ju fortfarande ske..
Om det bara kunde komma snö!! Det är nog den bristande faktorn.
Bara det kunde komma lite snö så skulle nog allt ordna sig!!!

Snälla, snälla, snälla!!!

Näe, i helgen blir det till att tokpeppra sig med julkänsloframkallande grejer!!
Filmerna, tvinga fram lite bullar, bygga pepparkakshus, röda gardiner och stakar och stjärnor!!

Christmas, here i come!! And you can´t hide!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Nä men precis, visst är det så... Och ännu tristare blev det när man såg dina bilder från nov -08 =(

Blä!!

2009-11-25 @ 22:07:54
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Hanna

ja, usch!! Vill oxå har snö... REGN, vad är det för otyg, men det är väl ngn mening med det med...

2009-11-26 @ 13:13:46
URL: http://halsobrunnenspa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback