Men nu då...

*Byta gardiner
*Leta fram alla stakar och byta alla lampor som gått, men först lista ut vilka som är trasiga
*Handla mat och bakingredienser
*Ev julhandla i stan. (Vilket innebär att nästan allt annat på denna lista måste utföras ikväll)
*Gå på bio vilket innebär att vi är inte hemma före tio på lördag kväll

*Baka pepparkakshus och delta i nån pepparkakshustävling min syster är med och arrangerar
*Baka bullar och pepparkakor
*Titta på åtminstone en av Ensam hemma-filmerna Nåväl, en bit i alla fall, sen somnade jag, men fortsättning blir det ikväll!!
*Dricka glögg och äta nybakta bullar!
*Gå på promenader och försöka bygga upp min lilla kondition som försvann som en avlöning med förkylningen.
(Har just varit på en väldans kort promenad, men dock en promenad! Vi är hundvakt åt Silva i helgen, så det blev en kvällspromenad nu, med många syften. Dels för att Silva skulle få uträtta sina behov, dels för att förbättra min kondition, och sist men inte minst, för att det har snöat idag!!!! Inte mycket, men ändock, marken är vit!! Och då passade jag på att lukta på snön och försöka bygga upp min julkänsla!!)

*Vakna på söndagsmorgon och njuta av adventsljusstakarna och de nybytta gardinera och kunna vara ledig hela dagen!

Denna sista punkt har ej skett, men kommer att göra, då alla gardiner är bytta och ljusstakarna tända!!
Och så hoppas jag att de återstående punkterna också kommer att hinnas med imorgon. Får se hur det går med pepparkakshusbygget, om jag sviker syster, eller om vi hinner slänga ihop nåt imorgon bitti!
Sen så är det ju julmarknad imorgon oxå som ska besökas!

Nu ska jag sova i alla fall!

Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback