Barn är roliga...

De är så ärliga på ett oskyldigt sätt...

Idag var jag ute, och då gick jag balansgång med Selina. Vi går och småpratar om ditt och datt, och så plötsligt vänder hon sig mot mig, pekar på min haka och säger "Prickar!"
Jag skrattar naturligtvis, tack för att du påpekar det...

Alla barn är så fascinerade över finnar, och de är alltid så brydda på vad det kan vara, och det är ju svårt att förklara. Det är ju kanske inte så roligt att höra det heller, men med åren har man ju blivit van att har man "prickar" i ansiktet så får man höra det. Och från början blev det mest "Ja, det kommer du att få veta när du blir stor, då kommer du oxå att få det!!" med lätt upprörd röst, men nu skrattar jag bara. De säger det ju inte för att vara elaka, de bara kallt konstaterar att man har "prickar".

En gång var det även en tjej som sa till mig "Har du alltid haft såna där kinder?" och menade väl på mina kvarblivna små äppelkinder som oftast syns hos små, söta barn. Det tyckte min kompis I var särskilt roligt eftersom hon i samma veva ofta retade mig för just mina kinder...

Ja, en liten parentes sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback