Big NO NO!!

Ikväll när jag kom hem från pumpen, så var jag skithungrig och skittrött!!
Ingen middag finns klar, men det hade jag inte räknat med heller.
Ska börja göra iordning nudlar och frågar om E ska ha, men då har han redan ätit.
Undra vad han har ätit då? "Jo, lasagne" svarar han. "Jaha, vad åt du till lunch idag då?" "Lasagne" svarar han igen.

"Nähä, du skämtar?" "Va? Näe"svarar han. "Men den ska ju jag ha imorgon!! DU SKÄMTAR VÄL?!?!?" säger jag med halvpanik i rösten. Vi åt Världens Godaste Lasagne i helgen, och jag blev så nöjd när det blev två matdosor, för då kunde ju E få en och jag ta en på onsdag, när jag ska till stan. Har gått och längtat ända sen dess, har skrutit på jobbet att "Jag har redan fixat matdosa till onsdag, denna vecka blir det ingen skruttig pyttipanna, jag ska äta Världens Godaste Lasagne!!". Och än en gång svarar E "Näe, jag skämtar inte. Jag trodde att du skulle äta den i måndags, och eftersom den var kvar så tänkte jag att du lämnat den."
Jag kände hur jag blev tjock i halsen, och det brände nästan en tår bakom ögonlocken.. (OK, förmodligen för att jag jobbat och tränat utan att ha ätit nåt, så mitt blodsockervärde låg väl ungefär under fotknölarna)
Så nu sitter jag här, utan matdosa, och utan Världens Godaste Lasagne, medans E har klämt i sig två matdosor med Världens Godaste Lasagne idag...
Hur ska jag nånsin kunna förlåta honom detta??

Dessutom sitter han nu och försöker hitta på att jag är elak och pikar folk, bara för att han ska hamna i bättre dager. Den gubben går inte...
Och så försöker han få fram och berätta snälla saker han gjort på sistone, bara för han tror att det ska lindra det onda han gjort... Den gubben går inte...

Nu ska jag sörja resten av kvällen framför tv:n...
 


Jo, pumpen gick bra i alla fall, kändes stark, inte så jobbigt som sist, skönt!!
Dessutom köpte jag månadskort ikväll, så nu är det definitivt, det blir ingen yoga, inte denna termin i alla fall. Får försöka göra lite hemma istället.

(Och svaret på "gissa prylen" får ni imorgon, så gissa på!!)

God kväll!


Kommentarer
Postat av: Mor

Mäh, tom momma berättade att DU hade gjort matdosa med lasagne som DU skulle ha på ONSDAG!!

Poor girl:-(

2009-10-13 @ 20:58:31
Postat av: Mor

Mäh, tom momma berättade att DU hade gjort matdosa med lasagne som DU skulle ha på ONSDAG! Poor girl:-(

2009-10-13 @ 21:01:39
Postat av: Hanna

Den där världens godaste lasagne kanske man kan få bli bjuden på nå´n gång :)

2009-10-14 @ 22:30:54
Postat av: Helena

Ja det skulle ju inte vara omöjligt.. =)

E har lovat att han ska göra en åt mig inom en snar framtid, som ytterligare plåster på såren... =)

2009-10-15 @ 12:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback