End of Weekend

Så var det måndag igen.

Ska vi se vad som blivit gjort i helgen:

*STÄDA
*Bära in all panel under tak.
*Höststäda i stuga, och gärna sova sista natten innan hösten.
*Fest på Näsets Hembygdsgård, eller gamla skola eller vad det är, med underhållning i form av En Man Kort.

*Plantera ljung.
*Tvätta bilen (Saab:en)
*Städa bilen (BMW:n
och se om jag hittar igen min försvunna fleecejacka där nånstans.
*Knäppa lite fina, frostiga höstkort (om jag får igen mina kamera...)
*Fira
syster som fyller år på söndag
*Fira kusinbarn som fyller år på söndag

*Skulle vilja gå på bingo i Lien på söndag, vilker inkluderar umgäng med Momma.

Ja, hann ju faktiskt med ganska mycket.
Men istället för att tvätta bilen har jag i alla fall bytt till vinterdäck. Skulle även tvätta den då, men eftersom att enligt lagen om allts jävlighet så var det klart att det inte BARA var att byta däck... Tillkom lite jävelskap så som fastrostade bultar (eller de ville i alla fall inte lossna) och för LÅNGA bultar... Men nu är det klart i alla fall.
Resten får ske senare. har även lagt till någa punkter på listan t.ex:

*Rensa garderoben så jag får in alla sommarskor och även andra grejer.
*Rensa kastrullskåpet, som snart svämmar över.
*Rensa i boden, som bokstavligt talat ser ut att ha drabbats av en orkanvind.
*Tvätta, det är kanske prio 1 nu, men det blir av i eftermiddag.

Jag skulle nog egentligen haft en semestervecka för att hinna med allt detta. Eller kanske E skulle ha haft det. Killar får ju sällan såna känslor att de skulle ha varit hemma för att städa... Orättvist!

Men det var väl det. Är ju kanske inte så skoj att höra om mina hushållsbestyr, men det är ju mest det som sker i mitt liv nu känns det som. Ochd essutom har jag inte fått igen kameran än heller, och datorn är klar, men vi har inte hämtat den heller... Så ni får ge er till tåls med allt detta alldagliga som ni förmodligen har fullt upp med själva...

Jo just, Idol missade jag eftersom vi var i stugan då. Men utan att ha sett några motiveringar så har jag lite svårt att förstå juryns val...
Foto: Daniel Ohlsson/TV4
Men men, de bästa kanske redan var med i gruppen, och tillslut kommer ju bara en att stå kvar...
Men Moa borde ha fått gått vidare!!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback