Och på den sjunde dagen ska man vila!

Var det så han sa, den allsmäktige herren??
Men det har vi faktiskt inte gjort!! Eller jo, det klart att vi sov ju, klev upp runt tio kanske, jag i alla fall.
E klev upp när V kom upp och sa att det var nåt fel på äggen. Det var små, små, pyttesmå hål i de. Men han hade satt på plattan på den siffran som vi brukade ha. Hmm, kanske dags att se vad den unge herren har för sig...
Men sån lyx har vi typ varje helg V är här. Han går upp och tittar på tv när han vaknar. Sen när han blir hungrig, då plockar han fram frukost, och sen kommer han och väcker oss. Och som sagt, i dag hade han till och med kokat ägg!! Va?? Kan man ha det bättre med barn i huset??
Efter frukosten har vi i alla fall tvättat, jag ahr städat klart skrubben jag började med för nån vecka sen, sorterat lite filmer, V har städat sitt rum, och jag tror han just nu drar runt med dammsugaren där uppe.
Jag fick en liten svacka nu och slog mig ner i soffan, och E var absolut inte sen att hänga på.
Men jag tänkte jag skulle fortsätta lite upp, sortera lite kläder och stoppa in de i garderoben, dammsuga sovrum och hall. Ja, det var väl det.
Sen tänkte jag gå på promenad, U berättade igår att hon skulle baka idag så jag tänkte ta en promenad dit och erbjuda mig att vara försökskanin på bakverken!! =)
Blir kanske en sväng förbi momma oxå!
Sen blir det nog vila resten av dagen. E har redan ringt och tiggt middag hos svärföräldrarna, så nån matlagning blir det inte tal om, och söndagkvällarna har jag vigt åt soffan och tv:n.
Och kom ihåg, inatt ställdes klockan om!!
Nu är det höst, och då STÄLLER MAN TILLBAKA utemöblerna,och då ställer man oxå tillbaka klockan, var det nån som sa!! Korrekt tid hittar ni här: http://klocka.nu/
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback