Snäll helg!

Har bestämt mig för att vara snäll med våra små vänner i vinter, som hjälper oss med våra ännu mindre ovänner till sommaren!! Om ni inte fattar, så är det så enkelt som att jag tänkte mata fåglarna i vinter, så de är här i sommar och äter upp flugor och andra fän!!
Vi har en massa fågelholkar, och det brukar nog bo några här och där, men vi har inte matat fåglarna förr. Men nu har jag varit och inhandlat en början på en lyxrestaurang i alla fall!!
 
Nu gäller det bara att fåglarna upptäcker denna nyöppnade restaurang och kommer hit!!
Tänkte bju på fågelfrön oxå, men blev lite snål, och har för mig att man kan göra nån egen fågelmatare. Håller på att googla lite men hittar inte så mycket.

Är det nån av er som har nåt tips på hur man kan göra en egen fågelmatare??


Du mamma har ju öppnat värsta lyxkrogen för fåglarna...

En annan sak jag ska göra i helgen är att tända dessa:

Det är ju så himla mysigt att gå runt på kyrkogården under All helgona-helgen.
Och det känns bra i kroppen att hedra sina nära som ligger begravda!

Har även inhandlat min första årgångsblossa!!

och inte bara en, utan två!!

Har aldrig tidigare lyckats vaara ute i så god tid att jag fått mig nån. Och har jag lyckats, så har jag inte varit så intresserad av smaken. Men i år tyckte jag det lät gott, Clementinglögg. Hur det smakar återstår att se, tror inte vi öppnar nån ikväll...
Ikväll däremot var det spökvandring i Ragunda, syster tyckte vi skulle komma, får se hur det blir med den saken, ska höra med kära sambon!

Nähä, nu har jag skrivit ganska mycket, ganska oviktig information, så jag borde kanske sluta.

Lite tidigt är det väl att säga detta, men så glömmer jag inte bort det i alla fall!!
HappyHalloweenAnimatedPumpkins.gif Happy Halloween image by awinkler1963

Kommentarer
Postat av: Mor

Leta på fågelfröautomat så hittar du, pet-flaska t ex

2009-10-31 @ 11:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback