Gammelfolke.

Har precis kommit hem från ett besök hos favoritgrannarna.
Jag har aldrig varit dit förut, men man stöter ju på de titt som tätt, och de är så himla goda och glada, och gubben är som väldigt skämtsam och rolig.
Idag hade han varit förbi och sålt nå lotter åt E, men han hade inga pengar då, så vi var ner med de nu.
Och det är så himla mysigt med gamla människor! De har som en helt annan mentalitet. Och det är så roligt när de skämtar, för de är ju mycket mer finkänsliga än en annan, blir som så mycket oskyldigare skämt.
Dessutom är frun i huset en riktigt bullmomma och har alltid massvis med hembakt fikabröd enligt E.
Och hurtig är hon, har haft hon bakom mig uppför pålgårdsbacken, och det känns som om det är mest av artighet som hon inte springer om mig, för det har jag inga tvivel på att hon skulle klara av.

Det var riktigt skoj att vara där.



Nu är det Ensamma mammorna igen...

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback