Mitt liv som Gräsänka Dag 3

Dag 3 den bara försvann, hade fullt upp i princip tills jag stupade i sängen...
Ska lite snabbt dra min dag igår.

06.45 Klev upp å käka frukost, inga konstigheter.
07.30 Hittade inte leasingbilen, eller rättare sagt, den stod inte där de sa att den skulle stå. Så jag blev lite försenad att komma iväg, eftersom jag springa runt och leta den.
08.35 Eftersom jag kanske gasade lite extra eftersom jag trodde jag var sen så kom vi i mycket god tid in till stora staden.
09.00 Sen sen badade vi och blev undervisade i Halliwick hela dagen.
(Det första simsättet bör vara ryggsim, inte bröstsim. Och alla simsätt bör godkännas, även sk. Hund- och Kattsim, om det är det enda sättet man kan ta sig fram på. Bröstsim är det absolut svåraste simsättet att lära sig)
16.00 For hem i rusningstrafik, när jag släppt av mina passagerare blev det lite mer gas, ville ju gå på pumpen!!
17.30 Hann på pumpen, trots bråkande tankkort och extremt trångt garage.
18.45 Hem å  försöka slänga i mig lite mat innan vi blev tvungna att bada. Selina hade blivit lovad att bada, och då är det inte mycket som stoppar henne, hann inte äta särskilt mycket, men jag var så enormt trött så jag orkade inte äta heller...
19.10 Bada... (För tredje gången idag) Är så trevligt, särskilt när Selina två gånger stolt deklarerar att hon pinkar i vattnet... Jaha, jag som inte tänkt duscha eftersom jag gjort det två gånger idag, men efter tio vattenkannor med pinkvatten över huvudet kändes det inte som om jag hade mycket val...
19.50 Hopp i säng med välling och liten tjej. Även då som jag upptäckte ungefär 200 äckliga flugor i sovrummet...
Och vid detta laget var jag så trött så tårarna var inte långt borta.
ca 20.15 kommer U, då håller Selina nästan på att somna och jag kan strax gå ner. Hämtar den elektriska flugdödaren, och börjar jaga flugor. När det efter ca tio minuter inte ens syns att jag dödat nån fluga börjar jag bli riktigt desperat, och uppgiven, och gråtfärdig. Börjar ge upp detta med att sova i sängen och flytta ner på soffan.

Då kommer jag på den geniala idén:
Dammsugaren!!!
Ner med stackars lilla sovande barnet på soffan och upp och starta jakten på allvar.
U som starkt hävdar att detta var bland det äckligaste hon sett, hoppar upp i sängen och jagar de stackars flugor som inte har en chans att undkomma. Inte en enda fluga går säker när U, Flugornas herre härskarinna drar fram!!!
Och min lättnad och tacksamhet vet inga gränser när vi lämnar sovrummet, utan en enda fluga...
(Förutom de fem-sex som gömde sig och levde rövare resten av natten...)

Sen ramlade jag ner i soffan och blev sittandes där. Var nog inte så social mot U som hon förtjänade, och vad som hände på The Mentalist som rullade på tv:n har jag ingen aning om.
Jag var vaken rätt länge, men det var mest min kropp som var vaken, inte jag...

Och det har märkts idag, har varit helt slut även idag...
Så ikväll, eller nu då, som jag sa tidigare ska jag bara vara hemma och chilla, förmodligen alldeles själv.
Nu har jag ju ändrat lite i mitt tidigare uppgjorda schema eftersom bloggandet var förlagt till senare, men när jag kom hem från jobbet orkade jag inte annat än sätta mig i soffan, och här blev jag sittandes.
Men nu börjar magen kurra, så nu får det bli middag kombinerat med lite städning, så blir det mer soffa sen.

Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback