Just ja!

Ni skulle ju få veta vad jag ätit för fantastiskt gott på Bistro Le Garage, där vi åt på lördags kvällen, och som ligger i Umedalen, ca tio min utanför centrum.
Förrätt:
Chèvre chaud
Gratinerad fransk getost på lantbröd med vitlök och tomat
Huvudrätt:
Augustispecial
Steak minute
På ryggbiff från norrländska gårdar med parmesanslungade pommes frites, tomatsallad och hemmagjord bea.
Efterrätt:
Crème brûlée et fraises marineés
Crème brûlée med färska jordgubbar (istf marinerade som det stod i menyn, förmodligen för att det finns färska såhär på sommaren!)
Och efterrätten har jag faktiskt på bild!
Allt var verkligen fantastiskt gott!! FANTASTISKT!!
Från Chévre-förrätten till Crème brûléen!!
Ett endaste litet, litet minus hittade jag, och det var att pommes fritesen inte var hemmagjorda, det var färdigköpta, så vitt jag kunde avgöra. De var inte äckliga, men jag tycker att en bra restaurang ska göra sina egna pommes frites! Men som sagt, de smakade absolut inte illa, tvärtemot var de helt fantastiska tillsammans med parmesan och gräslök!! Det var sjukt gott, och det ska jag göra nästa gång vi gör pommes frites hemma, eller klyftpotatis!!
.
Ja, som ni förstår så rekommenderar jag varmt denna restaurang, personalen var supersöta och trevliga, kocken hälsade välkommen när man kom, och servicen var kanon!!
Priset var inte heller så farligt, tre rätter med ett glas mousserande innan maten, en öl till maten och kaffe till desserten för 505:-
Det var det lätt värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback