Mmmm, jag gillart!!

Mina odlingar alltså!!
Särskilt kryddväxtlådan!!
Det är så himla skoj att gå ut och hämta lite färska örter och smaksätta både marinader, såser, sallader och annat!
Det är inte bara känslan av att ha det i den egna trädgården, man känner sig även som en bättre kock, då allt blir fantastiskt gott!!
Nu funderar jag bara på hur jag ska få allt att överleva.
Försöka packa in det i frigolit, och hoppas att de överlever vintern, eller försöka ta in allt och ha det inne i krukor, och hoppas de överlever inomhus??
.
Nån som har några tips på hur jag bäst får de att överleva??
.
Fantastiskt gott luktar de oxå!!
.
I lådan har jag:
Citronmeliss
Timjan
Citrontimjan
Basilika
Rosmarin
Sist och minst, några strån franska dragon.
Men lika goda för det!
LOVELY!!
Detta är nog det bästa jag nånsin gjort i trädgården!
Ska från och med nu alltid ha färska örter hemma!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Min timjan och citrontimjan överlevde iaf förra vintern utomhus. Rosmarinen är nog bäst att övervintra inne nånstans där det är ljust och svalt. Citronmelissen vet jag inte riktigt men min får stå kvar i landet och så hoppas jag på det bästa. Den franska dragonen har jag ingen aning om.Nu är jag i full färd med att torka så mycket som möjligt så man kan använda under vintern. Jag håller verkligen med dig omm att det är en rikedom att ha färska örter i trädgården. Lycka till! /Lotta

2010-08-19 @ 20:58:05
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för det!! Man kanske ska köra på det då, så får man inhandla nytt det som inte överlever!! Och torka, det har jag inte ens tänkt på, men det klart att då kan man ju njuta av det hela året! Citronmelissen är så stor, och luktar så himelskt gott, så den kanske man kan dela, och ha hälften inne och hälten ute, så borde oddsen öka!!

2010-08-19 @ 21:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback