Årets sista skidtur!

Och säsongens första!
Det gick faktiskt riktigt bra!
Bättre än förväntat, inga riktiga missöden!
Hade fäste i uppförsbackarna, pjäxorna passade, stavarna var lagom långa, vädret var underbart och spåret var fint!
Glidet var väl kanske inget att tala om, men å andra sidan tänker jag såhär:
Bra glid= mindre träning och fler vurpor!!
Och apropå vurpor, blev det några såna??
Nja, ska snart berätta för er!
Vi tar lite bilder först!
Som sagt, grymt väder med 6-7 minsgrader!
Vackert som ett vykort!
Humöret var på topp, och allt funkade fint! En nöjd Helena i skidspåret!
Men då.... Då kommer den fruktade backen.
Inga vurpor hittills, men hur ska det gå nu??
Den är liten, men den är brant och den slutar i en mycket tvär kurva, som slutade såhär när jag åkte förra vintern!
Hur det gick?? Ja, såklart vurpade jag!!
Trots att jag stod och gjorde mig så stor som möjligt för att bromsa farten och försökte bromsa med stavarna oxå.
Dock inte lika stor krasch som ifjol, nu var det mer att jag satte mig på knäna liksom.
Men mitt mål i vinter blir att klara denna kurvan!!
Sen gled det på fint om än tekniken blev sämre och sämre i takt med att orken tröt.
Men tillslut var jag hemma på Plassen igen, lika vackert som vanligt!
Nöjd, glad och slut!!
Ca 40 min tog det, men då med kamera. Den kan jag inte ha med på alla turer om det ska bli nån ordentlig träning!
De kroppsdelar som gjorde sig mest påminda var axlar, fötter och rygg!!
.
Men med detta som resultat efter premiären så spår jag en lysande skidvinter för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback