Nyårslöfte 2011

Nu ska detta slösande med pengar få ett slut!
Från och med 1 januari 2011 ska jag sluta med följande:
*Spontanshoppa på internet;böcker, kläder, musik etc.
*..
Öhh, ja, det är väl kanske det jag slösar mest pengar på...
.
Näe, vänta nu:
*Småhandla!
*Inte köpa en massa onödiga prylar hem; småsaker på Ikea, ljuspartyn eller dylikt
*Försöka minska ner på mitt bilkörande.
*Inte handla nå kläder förräns jag nåt min målvikt (Om det inte blir direkt nödvändigt...)
Från och med nu ska jag:
*Vecko-, eller åtminstonde halvveckohandla
*Optimalt vore att transportera mig till och från jobbet utan bil.
*INTE röra sparkontot!
*Stoppa alla småpengar i sparbössan.
*arbeta hårt för att ha pengar kvar på kontot i slutet av varje månad.
*Börja handla julklapparna tidigt, så det inte drabbar kontot så hårt.
.
Mitt mål ska vara en resa till nåt exotiskt ställe, t.ex
Karibien, Bali, Hawaii eller USA.
.
Så nu vet ni det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback