MMMMMetallica!


Alltså f**n att vi inte har nån musikanläggning i detta hus!!!!

Låg på köksgolvet och fick ett plötsligt, enormt sug efter Metallica och låten ovan, Nothing else matters.
Gick och youtubade och började spela... Men högtalarna i datorn ger ju ingen känsla, ok om man har hörlurar så man hör musiken inne i huvudet, men det är ändå inte samma sak som att vrida upp en stereo på högsta volym!

Så vad gör man då???
Jo, man går ut i bilen och sätter sig, och drar på musiken på nästintill FÖR hög volym.
Det är så musik ska avnjutas. Har kommit på det på sistone. Att oftast njuts musiken som bäst när det är så nära gränsen FÖR högt som man kan komma. Basen ska vibrera och kännas i kroppen.
Då kryper musiken liksom in i varenda liten cell i kroppen, man både hör och känner den, och ingenting annat...

Låter jag knäpp?? Förmodligen är det så....

Och så bestämde jag en sak därute i bilen, att innan jag dör ska jag gå på en Metallica-konsert!!
Så är det bara. Även om en massa nya band kommer och går, så finns dessa alltid kvar, och kommer alltid att vara lika bra!!!
Så där sitter jag ute i bilen och spelar så snön skakar av bilen...
Till sist kom E ut och undrade var jag höll på med....
"Ja.....jag lyssnar på musik. Vi måste verkligen köpa en musikanläggning! Kom in och sätt dig ska du få höra nåt vackert!!" sa jag, och så startade jag om Nothing else matters. Så satt vi därute i bilen bägge två.....


Några av mina Metallicafavoriter är dessa (förutom den ovanstående):

Och S&M-versionerna sätter ju bara extra guldkant på redan underbara låtar! 

Unforgiven


For whom the bell tolls


Low man´s lyric


One


Wherever I May Roam


Hero of the day


Master of puppets


Sad but true

Ja, eller.....ja... Det dyker bara upp fler och fler...
Men detta är för att nämna några, bland många, många bra låtar...

Nu ska jag gå och fylla badkaret med varmt vatten!

God kväll!

Kommentarer
Postat av: sys

Du har helt rätt, precis så avnjuter jag också musik... =)

2010-02-05 @ 22:52:06
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Gauteane

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2011-05-09 @ 15:12:14
URL: http://gauteane.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback