Rensa!

Igår var en rätt skön dag ändå!
Jobbade till halv fem, sen for jag och storhandla på Ica.
Såå skönt att veta vad man kommer äta resten av veckan, och veta att man inte behöver åka nå emr på affärn denna vecka!! (Eller jo, en gång till, för vitlöken är slut, också kom det ju rabattkuponger igår som man må handla upp, och så kanske lite ingredienser till en kaka, men SEN, behöver jag inte handla nå mer!!)

Sen for E bort i alla fall och Syster och hennes familj kom förbi!
Lite tedrickning och surr.
Sen gick jag upp på övervåningen och vek kläder, stoppa in i garderober och rensade även en garderob!
(Eller mina "hängkläder" som hänger på galjar.)
Känns så skönt efteråt! Mer plats åt de kläder jag faktiskt använder!

Men drömmen är verkligen en ny garderob!
Det tror jag är det jag saknar mest i vårat hus. En stor, fungerande walk in-closet!
Med en helfigursspegel! Har ingen sån nu. (Inte för att jag ofta är sugen på att se mig själv i helfigur, men ibland kan man ju vilja se hur en outfit verkligen sitter!)
Nu har jag mina kläder i en ganska liten byrå, och halva stången i en skrubb, thats it!!
Syster och Svåger byggde ju drömgarderoben i deras sovrum!
Varsin stor, öppen garderob med en massa förvaringsbackar, hyllor och lådor!!
Kan det bli bättre??

Överhuvudtaget, så är FÖRVARING ett ord som man inte använder mycket när man pratar om vårat hus!
Det är nåt jag ska prioritera i framtiden, om det blir några förändringar på boendefronten.

FÖRVARING!FÖRVARING!FÖRVARING!

Jag och E satt och spånade lite på hur man eventuellt skulle kunna bygga ut.
Det var så skoj, typ såhär lät det:

E: "Där blir det ju ett rum och..."
H:"...där kan man ha tvättstuga!!!"
E:"Och det där rummet skulle man ju kunna ha till..."
H:"...walk in-closet!!"

Han undrade om jag redan planerat allt och om förvaring var det enda jag tänkte på??

Hej!

Kommentarer
Postat av: Marcusmonika

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2011-06-20 @ 07:42:38
URL: http://marcusmonika.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback