Denna eftermiddag försvann i ett nafs!!

Jag som tänkt göra ett långt fint inlägg med bilder från Umeå och så...
Och gå och lägga mig tidigt...
(Mellanrum)
Men nu sitter jag här, och E är och borstar tänderna.... Före mig!!! Han som aldrig är trött!!
(Mellanrum)
Så vad har jag gjort egentligen då??
*Låg faktiskt på soffan och vilade direkt efter jobbet, somnade aldrig, men vilade djupt.
*Kört 2x5 min på crosstrainern! På ett snäpp mera motstånd än tidigare!! Plus en slutspurt på dryga minuten med absolut trögaste som går!!
*Ätit middag
*Plockat i diskmaskinen
*Promenerat till vännerna nere i backen och umgåtts nå timmar
*(Förmodligen) Anmält mig till Yoga-kurs! Har ju varit sugen länge, men på slutet har jag tvekat lite. Men hon tyckte i alla fall jag skulle testa en gång, och jag tror det kommer att räcka för att jag ska fortsätta, vet ju hur skönt det är och hur bra man mår efteråt!!
*Duschat
*Löst mysteriet varför all tv vi ser på datorn helt plötsligt började buffra hela, hela tiden... Har tydligen "överskridit den inkluderade datatrafikvolymen för denna månad", vad de nu menar med det, men min "hastighet begränsas i enlighet med mitt avtal" resten av månden...
Så Tommy Körbergs dag på Slottet får vi spara tills på måndag då, likaså Blåsningen och En annan del av Köping...
*Tittat på Spårlöst och ätit kvällsfrukterna och kvällsteét!
(Mellanrum)
Så både crosstrainer och promenad på samma dag!! Pluspoäng till mig!!
(Är ju så skönt och renande att gå ute i friska luften, på ett sätt som aldrig kan uppnås inomhus)
Men det största plusset (Va?? Stavas det så?? Pluset?? Plusset?? Hur stavas det??) I alla fall, det fick jag igår.
Och hör och häpna, ni kommer inte att tro mig, jag lovar, ni kommer inte att tro mig, det är knappt jag tror på mig själv...
I alla fall, E hade köpt chips och dipp igår. Och gissa vem som INTE smakade ett endaste litet chips?????
JAG!!!! Jooooo, det ÄR sant!! Jag, Märta Helena Elf, klarade av att stå emot chips och dipp en hel kväll! Istället smaskade jag på en apelsin och en blodgrape. Gott, långt ifrån lika gott som chips och dipp, men mitt nöjda samvete vägde upp smakförlusten!!
(Mellanrum)
Nu ska jag borsta tänderna och sen gå och sova, så jag slipper fundera imorgon bitti varför jag inte gick och la mig i tid igår....
(Mellanrum)
God kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Kickan

I Umeå har kvällen bestått av lammracks (a la Andreas) och fruktsallad och lite plugg och nu smaskar jag på resterna från kladdkakan (otroligt torkad), samt undrar hur jag ska orka kliva upp kl 7 imorrn om jag inte lägger mej snart.

2010-01-25 @ 23:07:44
Postat av: Helena

Lammracks á la Andreas lät ju som att det skulle kunna vara gott!

Är du och träffar Blondinbella på Universitet idag??

2010-01-26 @ 13:38:11
Postat av: Kickan.

Jo det var kanske hur gott som helst. nej jag tänkte gå dit men hungern och biblioteket vann...

2010-01-26 @ 14:04:45
Postat av: kickan

Jo det var sjukt gott! Jag tänkte gå på hennes föresläsning men lunch och biblioteket kändes mer angeläget vid tillfället. Däremot ska jag nog gå på en föreläsning med Annika Dr LCHF Dahlkvist ikväll och höra henne dömas ut av nån professor från Universitetet.

2010-01-26 @ 14:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback