Snow racer!

Det blev ingen promenad idag, kände av skavsåret rätt rejält trots tejp...
Däremot blev det "intervallträning" i form av snow race-åkning med V.
Då blir det ju mycket spring upp och ner, och all motion är bra motion!
En liten olycka var vi med om oxå, har ritat en bild av det här, det var faktiskt ganska lustigt...
Vi hittade ett ställe där Pappa hade skottat upp lite snö, så det blev som ett hopp, 1m hög snöhög ungefär...
Vi hade åkt flera gånger innan på varsin snow racer, men aldrig kommit över.
Nu åkte vi på samma snow racer vilket resulterade i högre fart.
1. Vi börjar åka, och E puttar på!
2. Vi far fram i full fart, och min kropp börjar bli orolig, och jag skriker för full hals.
3. Precis när vi åker uppför backen tvekar jag, och jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet som jag flyger av snow racern, men det gör jag i alla fall, och foten fastnar under snow racern, så den tvärstannar med mig, vilket inte V gör... Han fortsätter flyga, utan snow racern, rakt över snö högen, precis som på tecknad film, i ögonvrån ser jag detta, och hinner bli riktigt orolig för hur det ska gå.
4. V landar med huvudet rätt ner i snön, med ansiktet först...
Men när han tittar upp igen så skrattar han bara, överlycklig över att äntligen ha kommit över snöhögen!
Pjuh... Hade kunnat sluta illa...
Men det är ju hur kul som helst åka!!
Nu blir det lite städ och ombyte innan middagsgästerna dyker upp.
Hej

Kommentarer
Postat av: Paulin

Haha, vilken underbar illustration! :D

2010-01-16 @ 19:02:51
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback