Champinjoner!!

Alltså finns det nåt underbarare än färska champinjoner??

Enligt min mening finns det få saker som förgyller en måltid så mycket som färska champinjoner!!
De suger åt sig så mycket smak, och förhöjer de övriga smakerna och fyller ut vilken gryta som helst!

De passar alltid in!

Men absolut bäst tycker jag de smakar när de legat i lite marinad, och sen grillas till perfekt konsistens, precis när hela champinjonen blivit mjuk!! Mmmm...

Hittade ett recept på internet idag, på bloggen Spontana smaker bland en massa andra smaskiga recept!

Pasta för två fyra

(Men jag dubblar det, för matdosa och V)

2 pkt bacon
2 vitlöksklyftor
100g soltorkade tomater
1 rödlök
6 msk creme fraiche
Salt och peppar

Koka pastan enligt anvisning. Hacka upp bacon, vitlök, tomater och rödlök.
Stek bacon och vitlök i tre minuter, tillsätt tomater och rödlök, stek ytterligare tre minuter.
Vänd ner pastan i pannan och tillsätt creme fraichen, rör runt tills allt är varmt och smaka av med salt och peppar.
Vill ni ha lite sting så rör ner lite cayenne!


Jag tänkte dessutom tillsätta färska champinjoner såklart!!
Tror det blir smaskens!!

Så alla ni som inte gillar champinjoner, JAG LIDER MED ER!!!

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback