Ångest

Alltså, det finns inget program som ger mig så blandade känslor som Lyxfällan.
Lyxfällan
Jag kan se mig själv där, (eller inte så!! vi klarar av våran ekonomi, har inga krediter, inga blankolån och inga skulder hos kronofogden!! Och vi har även klarat av arbetslöshet!) men när jag tänker OM vi skulle hamna där, och hur man skulle sitta där och förklara allt...
Man skulle ju verkligen kunna låta skitdum...
.
Det finns inget som ger mig så ont i magen som pengar!
Även om man blivit klokare med åldern och får oftast pengarna att räcka hela månaden, så är det verkligen nåt jag hatar, att vara beroende av pengar!!
.
Jag skulle verkligen vilja vara med i ett program som hette nåt i stil med "Hur man undviker Lyxfällan!"
Hur man håller ordning på sin ekonomi, hur man kan spara mera pengar och som sagt, hur man INTE hamnar i denna sits!
Även om man vet det mesta, så tror jag det skulle vara behövligt med en liten uppsträckning!
.
Oj, ja, jag hoppas att jag inte oroat nån, vi har som sagt inga problem, men när man ser programmet så kan man inte låta att tänka: "Hjälp mig att inte hamna där!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback