Det börjar ordna upp sig...

Usch, blev en jobbig morgon/förmiddag...
Byfesten blev livligare än jag förväntat mig, vi kom inte hem förräns efter tre inatt, och då höll vi igång en liten stund till...
Så vid halv fyra-fyra slog man väl igen sina rödsprängda, dimmiga ögon imorse!
Och så vakna jag såklart halv nio....
Mådde inte så dåligt först, utan det blev som värre och värre, och det var nästan, nästan kräkdags, innan det vände och ordnade upp sig! Såhär bakis har jag inte varit sen de sista gångerna innan jag blev "nästan nykterist"!!
Och nu minns jag varför jag blev det!
Trevligt var det dock igår, med oväntade händelser, trevligt sällskap, nya bekantskaper, dans och skratt!
.
Dock blev mina planer för denna dag spolierade, har mest suttit i soffan och försökt överlevt, istället för att byta de sista gardinerna, städa klart övervåningen, promenera i det fina, fina vädret, har inte ens tänt första adventsljuset än!! Har inte ens letat fram de...
Men det får bli till middag!! Den står förresten i ugnen, i en lergryta tillsammans med lök, morötter, rosmarin, kryddor och andra smarriga grejer!!
Första gången vi försöker oss på sån här matliagning, men om det blir ungefär som jag föreställer mig så kommer jag att inta en fantastisk middag om några timmar!
.
Och så väntar ju julskyltning idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback