Håhåjaja....

Idag är en sån typisk dag som man skulle ha stannat i sängen!!

och det gjorde jag ju förvisso oxå, lite längre än det var tänkt...
Eftersom min mobil inte fungerar än så ställde jag en annan väckare, en sån här wake-up light som E fick i julklapp för nåt år sen.

Gud vad bra tänkte jag, härligt att vakna till fågelkvitter och ett succesivt stigande ljus!!
Provade den oxå igår, så att den verkligen skulle funka och kollade hur lång snoozen var!!
Och det funkade fint! Den startade och snozzen avr tio min, precis som mobilen.
Vaknade imorse oxå, efter ha legat och halvslumrat och tänkt "Tusan vad de där fåglarna låter idag då!!"(näe, så snällt tänkte jag egentligen inte utan det var mer "men för helvete, vad är det med fågeljävlarna idag då!?!?!?) innan jag kommer till medvetande och kommer på att: just ja, det är ju väckarn!
Ligger en stund och snurrar, sen kikar jag på den nya väckarn vad klockan är och den visar nånstans runt 08.23, minns inte riktigt .
NÄE, så kan det väl inte vara, jag börjar ju åtta och ställde väckarn på 7.15!! (Japp, har lite dejavú-känsla där ja...)De där siffrorna måste betyda nåt annat och letar rätt på ett armbandsur!!! Och självklart visar det oxå på närmare halv nio!! Gaah, inte igen!!!! Ner och ringer jobbet, som redan ringt ser jag... Hoppar i kläderna och far!

Vet inte vart det gick snett heller, om jag helt enkelt inte vaknade av det där fågelkvittret eller om nåt annat gått fel. Imorgon blir det en annan väckare i alla fall, om jag inte hinner få puk-koden till mobilen förstås, men den har inte kommit än i alla fall.

Jaja, vad har hänt mer då?? Jo, jag är riktigt förbannat trött, och har en rejäl träningsvärk sen min lilla springmarsch i lördags, uppför den där backen!
Vilket iofs känns bra, det tog rejält, för det värker i heela kroppen, från tårna tror jag till ben, rumpa, rygg, mage och armar!! 
Och så plockade jag precis av lunchen och gick iväg med vagnen. Bara efter en liten bit stöter jag i vagnen i en dörr och hör efter några långa hundradelssekunder ett rejält "KRASCH".
Såklart!! Såklart var jag tvungen att krascha ett glas oxå, precis när jag skulle få rast!! jaha, fram med dammsugaren och suger och jävlas med glas som fastnar i röret osv.
Tillbaks med dammsugaren och vidare med lunchvagnen.
Men redan vid nästa dörrpost så hör jag först en smäll, och så ett till "KRASCH".

Djuuuuuupt andetag....
Nästa glas som far i backen...

Hör en vänlig kollega säga"Luuugn Helena! Andas!!"

Bara fram med dammsugaren igen då...
Så nu sitter jag här och konstaterar att det var nog ett tecken att jag inte vaknade imorse.
Det var inte meningen, att jag skulle kliva upp.
Jag skulle ligga där hela dagen och bara sova och vila...

Undra vad som händer härnäst??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback