Hjärnsläpp!!

Ok, jag tar det från början!!
Imorse vaknade både jag och V FÖRE väckarn, den var ställd på tjugo i sju, skulle lämna V kvart i åtta, och själv började jag åtta..
Ovanligt, men skönt tänkte jag! Särskilt som V var vaken lite senare än nödvändigt igårkväll så jag hade ställt in mig på en jobbig morgon.
Sen klev vi upp, klädde på oss, V åt frukost, inte jag eftersom jag började precis innan vi äter frukost på förskolan, jag kokade pärer, som jag tänkte att vi skulle steka till middag, ja, jag hann med så mycket, utan stress och inget tjat på V. Skönt tänkte jag!!
Guud, vad bra, och vi har gott om tid på oss!
Slänger en blick på klockan på datorn för att se huur gott om tid vi har.
08.25
Näe, det stämmer ju inte, hon kan ju bara vara 07.25...
Klockan i köket: 08.25. Näe, men hur kan det vara så??
Pulsen ökar.
Klockan på spisen: 08.26. Näeje...
Paniken börjar komma.
Börjar jag inte förräns nio idag?? Är det torsdag idag??
Näe, det är onsdag! Jag börjar åtta!!
För säkerhetsskull så kollar jag klockan runt armen, och den visar oxå på 08.26.
Men alltså???? Har vi sölat bort en timme?? Är det därför vi haft så gott om tid på oss??
Kan det verkligen vara så??
När börjar skolan? Börjar inte den 08.25?? Jo...
Hur kan vi vara hemma då??
.
Tankarna hinner mala runt rätt mycket, och pulsen är rätt hög!
.
Du V, vi HAR bråttomt!! Jättebråttomt!! Du börjar skolan NU!!!
Jag som berättat att vi behöver inte stressa denna morgon...
.
En tanke har slagit mig, ställde jag väckarn fel??
Går och kollar och mycket riktigt, väckarn är inte ställd på tjugo i sju, den är ställd på 07.40.
Vilket alltså i klocktermer innebär tjugo i åtta.
Vilket i min termer innebär fem min innan jag ska lämna V och tjugo min innan jag börjar, vilket alltså innebär en timme för sent!!
.
Ringer jobbet och förklarar, det verkar lugnt där.
Men skolan då?
Ringer E och undrar om han kan numret till skolan, näe bara till fritids.
Ringer dit och får som tur är tag i en snäll fröken där som ska gå till V´s klass och meddela att han är på väg, men kommer att bli lite sen...
.
Som tur är så är vi ju faktiskt färdiga, så vi behöver bara dra på oss ytterkläderna och fara.
Så V blir kanske tio min sen och jag kanske närmare 40 min...
Men jag hann slänga i mig två mackor på jobbet som tur var...
.
Så kan det gå när man får hjärnsläpp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback