Cykel

Nu ska jag komma igång med cyklingen tror jag bestämt!!
Eftersom löpning kanske inte är min grej, eller inte än i alla fall, så må man hitta nåt annat.
Och cykling är ju betydligt skonsammare mot både leder, muskler och benhinnor!!
Det enda som får lida för cyklingen är ju rumpan!!
.
Däremot så behöver den lite service, är punka på båda däcken tror jag, det brukar alltid pysa ut.
Och jag har nog inte råd att lämna in den för att få det åtgärdat. Inte för att jag vet vad det kostar, men har man typ 0:-, så är det i oavsett säkerligen för mycket.
.
Var in på Biltema.se och kikade nu, och där har de riktigt bra priser!!
Inte 0:-, men inte långt ifrån!!
Det allra allra viktisgaste är ju då slang, och de går alltså på 30:-/stycket!!
Alltså 60:- då, och det blir ju bra lagom, särskilt om E kan byta de!! Jag hoppas han kan det i alla fall!!

Andra saker som jag skulle kunna tänka mig att jag vill ha, men som kanske inte är jättenödvändigt, men de är heller inte dyra, tror de ligger mellan 20-30:-/pryl, är flaskhållare, och flaska, om inte min Intersport-flaska passar,

FlaskhållareVattenflaska
Nån form av förvaring för mobil/plånbok,

En betydligt skönare sadel än den som sitter på. Den är hård och smal, en riktig rumpdödare!!
CykelsadelCykelsadel, komfort
Och ev en hjälm. Har inte använt hjälm på många många år, inte när jag cyklar i alla fall, och det har jag ju itne heller gjort så mycket iofs, men det kanske äe värt att lägga 99:- på det??

Nuförtiden är de ju dessutom snygga, motför frigolitbitarna man skulle ha på huvudet när jag var liten!!
.
Summa sumarum, en par-tre hundralappar är allt som behövs för att få cykeln fullutrustad!!
Sen kan jag nog välja bort endel saker sålänge, tills jag inte har den fattigaste månaden i mannaminne!!
Men det är en annan historia!
.
Och tänk vad bensinpengar jag kommer att spara in om när jag börjar cykla till och från jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback