Grått... Trist....

Fortfarande ont...
Ja, såklart, har ju inga mirakel till övers!!
.
Det är verkligen lustigt!!
Nu räcker det med att läsa ord som "Svettig" "Ta ut sig" "Kämpa" "Ta i", så blir man huuur sugen som helst på att ut och springa, eller ägna sig åt nån annan träningsform oxå för den delen!
Och särskilt nu när man inte "kan", då känns det än värre!!
.
Hade aldrig trott att det skulle kunna bli så!
Hade aldrig trott att JAG skulle bli så!!
Jag som snarare lystrade till ord som "Soffmys" "Chips" "Filmkväll" "Ta det lugnt" "Slappa".
Och i och för sig, det gör jag ju fortfarande!!
Men nu i en bra blandning! Nu kan ett inlägg på en blogg som lyder typ "Jag tränade så svetten sprutade" få mig att kliva upp ur "Soffmyset" och "Ta ut mig rejält" innan jag åter glider ner i soffan för en "filmkväll med chips!!"
Väder spelar heller ingen roll längre. Tidigare kunde "regn" stoppa en tänkt promenad, men nu kan det nästan kännas mysigt, eller som en större utmaning, att ut och jogga i lite "regn och slask"!
.
Läste denna mening igårkväll på Blondinbellas blogg, och jag ville så gärna, så gärna ut och springa då!!
"Tänkte gå och träna ikväll så att jag får köra slut på mig själv på ett vettigt sätt."

Men näe, nu är det vila, ända tills imorgon kväll!!
Hoppas hoppas att det känns bättre då!!
.
Sen ska jag springa hela resten av veckan, och hela helgen och....
Eller näe...
.
Fast ibland kan jag tänka på Forrest Gump, (och ja, jag vet att det bara är en film, så det inte var på riktigt) att bara ge sig ut och springa. Springa, springa och springa!!

Tänk vad kul!!
Inte för att jag tror att man skulle orka så länge, men ibland kan det kännas som att man skulle klara det.
Ingen stress, ingen press, bara jogga lätt, ända tills.... Ja, tills man inte vill springa nå mer.
.
Fränt!

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Hej, hej

Har ju inte fått nån rapport om Survivor natten från Emils äventyr!! Vad hände? Har han inte kommit hem än? ;) Kram

2011-04-13 @ 09:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback