Skönt trött!!

Efter en härlig dag!!
Jag och barna var ute ända tills efter klockan fyra!!
Såå härligt!! Även om jag jag gillar vintern väldigt mycket, så gillar jag verkligen våren oxå, och att kunna vara ute på gården och pyssla bara!! Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska i alla fall!! Det är ett som är säkert!!
Jag skulle inte stå ut med att inte få kratta, klippa gräs och skotta snö!!
.
Så vad har vi gjort då??
Jo, vi fikade ute då, med C och lilla T.
Vi åkte cross.
Vi krattade, eller mest jag, men jag fick hjälp av två småtroll när det var dags att lasta skottkärran och köra bort det!
Vi tittade på Påsktuppen som bosatt sig på Plassen!
Lite oskarpa bilder, men det är pga att fotografen endast är (nästan) 4 år.
Och av de 150 bilder som knäppts idag är de flesta i detta stuk:
Även lite såna här kort fick hon med!
Även V drog iväg med kameran en sväng, men han var lite mer noggrann med motiven!
Hmm, har vi hunnit med nå mer??
Nja, barnen lekte i sandlådan, så snällt.
Sen planterade jag om lite blommor medans de fick slappa i soffan.
Sen kom resten av våra familjer hem och E stekte pannkakor till oss allihopa!!
Och sen, ja lite mat, lite kaffe, hemfärd för familjen Lilliehöök, och här sitter jag nu...
Rätt trött, och nöjd med allt jag hunnit med!!
.
Ler lite åt allt sött som S kläcker ur sig, t.ex:
S -Helena, vad heter du i efternamn?
H -Elf.
S -Det gör mamma också!
H -Ja, det är ju för att vi är systrar!!
S -Jaha!! Då är jag och Pappa systrar också, för vi heter Lilliehöök!
H -Haha!! Nja, det funkar inte riktigt så...
.
Eller som när vi förhandlade om mellismackan.
S -Vad säger magen nu då??
H -Den säger att du ska äta tre tuggor till!
S -Ja, men det ska vi väl kunna ordna!!
.

Kommentarer
Postat av: Mor

Logiskt:-)

2011-04-19 @ 20:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback