Förföljd!

När jag gick grisrundan i våras så blev jag ofta förföljd av en liten fågelunge, när jag gick över lägdorna.
Jag antar att den spanade på mig, som ett potentiellt byte, men den anföll aldrig.
Varje gång jag gick, så cirkulerade den över mig hela vägen över lägdorna.
Jag brukar inte tänka djupare än så, men nu började jag faktiskt fundera på om den vakar över mig av nån annan anledning.
.
Kanske är det nån död släkting?? Kanske vill den s'ga mig nåt??
Löjligt kanske, vad vet jag.
.
Sen har jag inte gått där nåt på länge, förutom de senaste dagarna, och igår när jag gick, så dök den upp igen.
Betydligt större denna gång, och jag kan ju inte bevisa att det är samma som förut, men jag väljer att tro det, och tror ännu starkare att det är nån, eller nåt som vill uppmärksama mig på nåt sätt.
Jag vet inte vad, men det är lite roligt att tänka så.
(Eller så gör den likadant med alla som går över lägdorna, och det betyder inget annat än att den är hungrig, men inte ett dugg sugen på mig!!)
.
Idag var vi hemma hos en bekant, så då berättade jag detta, och då visade det sig att hon har en bok, där det står vad det betyder om man ser eller drömmer om olika djur.
Tyvärr så visste jag inte vad det var för fågel då, men nu med lite efterforskningar så har jag kommit fram till att det är en ormvråk.
Såhär ser den ut när den cirklar över mig,
och såhär låter den.
.
Har i alla fall skrivit till hon med boken, så jag får veta vad det betyder!
(Enligt den som skrivit boken i alla fall!!)
.
.
.
UPPDATERING:
Såhär stod det i boken om ormvråkar:
Det är din egen väg som gäller nu. Den väg som du valt i ditt hjärta. Din gåva är att skapa din egen medicinväg. Här handlar det om att inte följa i någon annans fotspår. Du vet vad du vill, så skapa det! Du har alla förutsättningar för att lyckas!

Kommentarer
Postat av: Maria

Känns ju som att det stämmer superbra. Din egen väg tillviktnedgång!

2011-08-04 @ 11:30:23
Postat av: Helena

Ja, det känns som om det kanske stämmer på flera plan!!

2011-08-04 @ 18:21:04
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback