Ny mat!!

Är så less på vardagsmaten!! Försöker hitta nya recept hela tiden, på gott och ont!!
Både egna hitte-på, och enkla, goda recept i tidningar.
Idag provade jag detta, som jag hittade i senaste buffé:
Pasta a la puttanesca
Pasta med hmmagjord tomatsås.
Resultatet??
Ser inte så aptitligt ut, men det hade nog varit gott, om man känt nån smak!!
Blev för mycket pasta till, så såsen försvann nästan!!
Trist, för den skulle koka i en halvtimme, och jag var SKIIIThungrigr och trodde det skull vara "snabbmat"....
Men det var ju inte äckligt i alla fall!!
Imorgon blir det ett nytt recept!!
Från samma tidning..
Sånt här är ju inte så svårt att komma på egentligen...
Det är ju bara att liksom komma på det!!
Fast vi gör den inte vegetarisk, byter ut kikärtorna mot kyckling istället!!
Och nån Tahini hittar man nog inte på Ica Hammarn, det närmaste jag hittade var sesamolja, men jag har ingen aning om det är samma sak, eller framförallt samma smak, men annars tänkte jag att det är väl bara att slå ihop de andra ingredienserna, låter som en frisk och fräsch dressing även utan tahinin!!
.
Kul med lite nytt att piffa upp vardagen med!!
Nåt att varva alla kalorifyllda pastasåser med!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Helena! Tänkte jag skulle tipsa dig om Vardagsmaten.se, förhoppningsvis kan det hjälpa dig i din jakt på recept och god mat :)

2011-08-26 @ 15:25:44
URL: http://www.vardagsmaten.se
Postat av: Helena

Tack tack för det tipset!

Ska spana in den!!

2011-08-26 @ 17:09:30
Postat av: alias Kvasthilda

Jag har köpt tahini på Coop. Vet inte om det var nån höjdare....

2011-08-29 @ 09:46:16
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback