Sitter och drömmer mig bort...

Mest till nästa vår, sommar och höst...
Då jag kommer att vara mammaledig, och hemma!
.
Jag vet ju att många säger att det är inte att vara ledig, det borde heta mammajobb, och jag tror de som säger de oxå!!
Men jag kan ändå inte låta bli att fantisera om att jag kommer att vara utvilad, inspirationsrik och kreativ.
Sköta om hemmet, barnet och gården.
Även motionera bort mina gravidkilon lite illakvickt, och sen ha tid till att träna bort resterande kilon jag vill bli av med!
kanske till och med deffa så jag ser ut som Olga, ca ett år efter födseln...
(och det borde väl inte vara så svårt, eftersom hon fött fem barn, varav sista var tvillingar, detta är ju mitt första barn, så jag borde ju ha betydligt lättare än henne va?!?! ;))

Första bilden är 6 v efter förlossningen, den andra bilden är ett år efter förlossningen.
Så DÄR, där har ni mitt mål!...*svälj*....
Dessutom tänkte jag hinna med att odla grönsaker, ägna trådgården all den kärlek som den inte fått denna sommar och sen skörda grönsaker, frukter och bär hela sommaren och hösten lång.
Sylta, safta och koka egen barnmat att fylla frysen med!

Ja, allt det där som man man inte hinner och orkar med nu!!
.
Och ni som nu sitter redo med ett "GLÖM DET, det händer aldrig!!", kom ihåg att jag sa FANTISERAR om!!
Och man måste ju få fantisera i alla fall!! Friskt vågat, hälften vunnet!!
Hinner jag hälften av allt ovanstående, så kommer jag förmodligen vara mer än nöjd ändå!
.
Just nu känns det hur som helst långt bort; gruset ligger i drivor i hallen, tvättkorgen svämmar strax över, fönstrena är inte putsade en gång under 2011, blommorna tror de lever i Sahara, en halv liter blåbär är det enda som ligger i frysen och trots enormt sug så har jag inte ens promenerat nåt de sista dagarna...
.
En grej har jag gjort i alla fall!!
Klev upp liiite tidigare imorse så jag han plocka ur och i diskmaskinen och röja av diskbänken!!
Enormt skönt då det var riktigt äckligt!!
Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Helena Elf!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja drömmar ska man verkligen ha! verkligen.... sitter här med håret åt helvete, har ialla fall glamouriserat mig med ett nytt nagellack! En sömnlösnattt med täppta näsor, Molly har kommit på att hon kan klappa i händerna ... klockan 3 på natten, tror det blir burkmat idag...hahaha

2011-08-26 @ 11:47:05
Postat av: Helena

Haha! Ja, som sagt; fantiserar! =)

2011-08-26 @ 11:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback