Jag VAR slut...

Efter inlägget jag skrev igår så stängde jag av tv:n, stängde av datorn då jag inte ville ha några som helst ljud, la mig i soffan och bläddrade lite i en tidning, vilket var svårt då jag varken orkade hålla i den, eller ville ha nån starkare lampa tänd. Så tillslut bara låg jag och tomstirrade i ett mörkt tyst hem.
.
Låg och halvslumra där i en 45 min kanske, tills jag tänkte att det är nog lika bra att gå och lägga sig.
Så det gjorde jag. Vid halv nio...

Vet inte vad det var, eller om det var den ganska tidiga morgonen, träningen och halva dagen med arbete på utbyggnaden som tog knäcken på mig...
För även lördagen slutade ungefär likadant.
Blev snortrött och irriterad, fast då gick jag och la mig i sängen, låg där och tomstirrade i nån timme, tills jag insåg att det var lika bra att borsta tänderna och hoppa i säng. Då var klockan kanske halv tio.
.
Inte så trevligt för E, men jag vet inte vad jag annars skulle ha gjort.
Kändes ungefär som jag tänka mig att man känner när man har migrän; vill bara ha tyst och mörkt och lugnt, fast den lilla detaljen att jag inte hade nån huvudvärk.
.
Får se hur det blir ikväll, när jag jobbat hela dagen.
.
Vill vara ledig och gå runt hemma och pynta, dona, baka lite och lyssna på julmusik hela dagarna nu!
Tycker det är dags för det, men istället jobbar man ändå fran till den 23:e...
Och inee en enda semesterdag har jag sparat...
Smart Helena, hur tänkte du nu??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback